Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #26

Źródło: pl.depositphotos.com

Zanim rozpoczniemy ten wyczekiwany, majowy weekend, to mamy dla Was jeszcze piątkowe wydanie naszej prasówki. Standardowo zebraliśmy najciekawsze fakty z tego tygodnia i podrzucamy Wam je do poczytania przed majówką lub w trakcie, bo chyba zapowiada nam się niestety deszczowy, długi weekend. Na nudę i brak planów polecamy lekturę naszego blogu, a tymczasem zerknijcie, co działo się ostatnio w naszym e-commerce.

Integer.pl został wykupiony przez amerykański fundusz inwestycyjny

Advent International kupił 92,88% akcji Integera i 92,44% akcji InPostu. Po zakończeniu transakcji Advent dokapitalizuje Grupę znacznymi środkami pieniężnymi i pomoże stworzyć jej solidne finansowe podstawy. Advent podkreśla, że zamierza zainwestować w optymalizację oferty dla klientów Integera, a także w narzędzia umożliwiające pełne wykorzystanie dalszego rozwoju rynku e-commerce w Polsce i na świecie, a przede wszystkim planuje rozbudować sieć paczkomatów. To przejęcie może w końcu przyniesie oficjalny koniec problemów InPostu…

Czytaj: http://logistyka.wnp.pl/paczkomaty-nie-znikna-z-rynku-amerykanie-chca-rozwijac-biznes

Koniec z geoblokowaniem sprzedaży internetowej

Przepisy, które mają rozwiązać w krajach UE problem z transgraniczną dostępnością rozmaitych usług (np. zakupów on-line), zostaną ostatecznie przyjęte przez UE jeszcze w tym roku. Po wprowadzeniu tych zmian każdy internauta z kraju unii będzie musiał mieć możliwość wejścia na stronę każdego sklepu czy platformy z usługami on-line, niezależnie od kraju pochodzenia i zamieszkania. Będzie też musiał mieć możliwość zapłacenia za wybraną usługę swoją kartą kredytową oraz możliwość otrzymania wysyłki na swój adres.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/zakaz-geoblokowania-uslug-on-line-coraz-blizej

Popularny McDonald’s rusza z dostawą zamówień do domu

W czerwcu tego roku McDonald’s rozpoczyna dostarczanie zamówień prosto do domów klientów. Pierwszym krajem, w którym będzie można złożyć takie zamówienia, będzie Wielka Brytania. Jeśli usługa się sprawdzi, ma następnie zostać uruchomiona na czterech kolejnych rynkach – w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Kanadzie. Jedzenie ma być dostarczane przez zewnętrzną firmę, taką jak Uber Eats czy Deliveroo.

Zobacz: http://www.rmf.fm/magazyn/news,8921,jedzenie-z-mcdonalds-w-koncu-z-dostawa-do-domu

Za 70% zakupów w sieci płacimy online

Według raportu Shoper zakupy w sieci muszą być przede wszystkim szybkie, stąd popularność szybkich płatności internetowych. Już blisko 70% transakcji jest opłacanych w ten sposób – 38% przez systemy płatności, a 31% poprzez samodzielne wykonanie przelewu. Kolejne 31% transakcji zostało opłaconych gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki za pobraniem (21%) lub w stacjonarnym punkcie odbioru (10%).

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/raport-70-proc-zakupow-w-e-sklepach-oplacilismy-online-20-proc-mobilnie

Otto Group ma 2 mln mniej zwrotów dzięki sztucznej inteligencji

Otto Group użyło algorytm na co dzień wykorzystywany do badania cząstek na poziomie atomowym, by przewidzieć jakie towary będą się najlepiej sprzedawać przez najbliższe 30 dni. Algorytm przeanalizował 3 miliardy transakcji oraz ponad 200 zmiennych, takich jak historia sprzedaży, historia wyszukań a nawet pogoda danego dnia. Efektem tego jest 90% skuteczność w predykcji produktów, które sprzedadzą się w przeciągu najbliższych 30 dni i 2 mln mniej zwrotów.

Więcej: http://mensis.pl/sztuczna-inteligencja-otto-group-2-miliony-zwrotow-90-trafnosci-predykcji/

Arvato zadba o logistykę nowego magazynu LPP

LPP SA powierza Arvato Polska obsługę e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay, co daje wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie. W ramach obsługi logistycznej Arvato będzie odpowiadać za kluczowe elementy całego procesu, czyli: magazynowanie, kompletację i pakowanie, wysyłkę kurierską, obsługę zwrotów i reklamacji oraz usługi specjalistyczne (przepakowywanie, etykietowanie, wymianę folii, kontrolę jakościową) takiego asortymentu jak: odzież, obuwie, torebki oraz akcesoria. Start operacyjny projektu planowany jest na początek października 2017 roku. W magazynie będą realizowane wysyłki zarówno na teren Polski, jak i za granicę.

Sprawdź: http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/nowy-partner-nowy-magazyn-lpp-stawia-na-e-commerce,54041.html

CCC osiąga rekordowe zyski dzięki eobuwie.pl

Marka zarobiła na czysto 306,5 mln zł i jest to o ponad 40 mln zł więcej niż w 2015 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o prawie miliard i sięgnęły 3,2 mld zł. Sam Prezes spółki podkreśla, że kamieniem milowym w historii CCC było przejęcie platformy internetowej Eobuwie.pl. Już w pierwszym roku działalności w ramach Grupy wyniki Eobuwia okazały się lepsze od oczekiwań – przychody przekroczyły 300 mln zł, przy zachowaniu niespotykanej w branży online rentowności. Platforma bardzo dynamicznie zwiększa udziały rynkowe nie tylko w Polsce, lecz także w innych krajach regionu, w większości pokrywających się z zasięgiem tradycyjnej sieci CCC.

Zobacz: http://businessinsider.com.pl/gielda/spolki/ccc-wyniki-finansowe-za-2016-rok/

Powstanie pierwsza na świecie miejska sieć pojazdów latających

Uber ogłosił kilka partnerstw z firmami i organizacjami na rzecz budowy pierwszej sieci latających pojazdów miejskich. Wśród partnerów są m.in. firmy developerskie, producenci samolotów, producent stacji ładujących do pojazdów elektrycznych oraz miasta Dallas-Fort Worth i Dubaj. Pierwsza taka sieć nazywać ma się Uber Elevante i jej pilotażowa wersja ma zostać zaprezentowana już w 2020 roku podczas World Expo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jesteśmy tego bardzo ciekawi, a Wy? 😉

Czytaj: http://www.forbes.pl/uber-elevate-miejska-siec-pojazdow-latajacych,artykuly

Czy samochody znikną i przyjdzie nowa era latających taksówek?

Na koniec nawiązując do powyższego newsa i działań Ubera, kilka słów o wizji niby lekko futurystycznej, ale nie niemożliwej. Więcej, wszystko wskazuje, że niebawem możemy być świadkami narodzenia nowych form transportowych – latających taksówek. Już w lipcu tego roku mieszkańcy Dubaju i odwiedzający go turyści wsiądą na pokład autonomicznego drona osobowego EHang 184. Pojazd zmieści tylko jednego pasażera o wadze do 100 kilogramów i niewielką walizkę. Dron będzie przemieszczał się po niewielkich odcinkach, do 50 kilometrów, a lot ma trwać nie więcej niż trzydzieści minut. Rozpędzi się maksymalnie do 160 kilometrów na godzinę, ale według lokalnych władz będzie latać wolniej, bo z prędkością około 100 kilometrów na godzinę. A to nie jedyny latający samochód, który ma niebawem pojawić się nad naszymi głowami. Więcej przykładów znajdziecie w linku poniżej. 😉

Więcej informacji: http://mamstartup.pl/transport/11138/samochod-to-przezytek-zobaczcie-3-projekty-latajacych-taksowek

Tyle newsów na dziś. Życzymy Wam udanego, długiego weekendu i zapraszamy na następną odsłonę naszej prasówki. 😉