Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15

 

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #32

Tak, jak obiecałam wracam do Was z naszą blogową prasówką. Dziś będziemy mówić o ostatnich dwóch tygodniach. Mam nadzieję, że wypoczęliście trochę przez ten dłuższy weekend i jesteście gotowi na pokaźną wiedzę. Zobaczcie nasz przegląd prasy i najważniejsze informacje z e-commerce. Zaczynajmy. 😉

IKEA sprzedaj swoje produkty na Amazonie

Poprzednie wydanie prasówki zaczynaliśmy informacją, że szwedzki gigant będzie sprzedawał swoje produkty za pomocą zewnętrznych serwisów internetowych i proszę zaledwie tydzień później możemy już kupować je na Amazonie. Na razie na amerykańskiej platformie dostępne są produkty małogabarytowe, ale niebawem mają pojawić się również meble. Myślicie, że jaka platforma będzie kolejna? Może nasze Allegro? 😉

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/06/20/116321-ikea-nawiazala-wspolprace-amazonem/

Zakupy bez płacenia na Amazonie

Amazon znów wprowadza niemałą rewolucję. W ramach usługi Wardrobe jego klienci w USA mogą zamawiać do 15 sztuk odzieży bez płacenia. Gdy je przymierzą i wybiorą, to zapłacą tylko za te, na które się zdecydowali, a resztę odeślą za darmo. Ta oferta jest oczywiście skierowana tylko do użytkowników Amazon Prime, podobnie jak to jest w przypadku wszystkich innowacyjnych usług amerykańskiej platformy. W ramach Wardrobe można wybierać spośród miliona produktów – od marek własnych po takie, jak Calvin Klein, Levi’s, Adidas czy Lacoste. Nie wiadomo jeszcze, kiedy usługa trafi do Europy, ale osobiście myślę, że miałaby to u nas duże wzięcie.

Więcej: http://www.rp.pl/Handel/306219875-E-zakupy-bez-placenia.html#ap-1

Amazon Prime przekroczył 80 mln użytkowników?

Skoro już o Amazonie pisaliśmy i wspomnieliśmy o nowej usłudze dostępnej w Primie, warto dodać, że według estymacji CIRP użytkowników korzystających z tego programu jest już ponad 80 mln. To dwa razy więcej niż obywateli Polski. Wyniki badania pokazały, że 60% ankietowanych zadeklarowało się jako klienci Amazon, zaś 31% jako użytkownicy programu Prime. To by oznaczało, że co trzeci Amerykanin w wieku powyżej 15 lat jest już uczestnikiem programu Prime. Chyba trochę zbyt optymistyczna wizja, tym bardziej, że rok temu oficjalne dane mówiły o około 60 mln użytkownikach. Jednak nie da się zaprzeczyć, że “amazonmania” nie zwalnia tempa i wciąż się rozszerza, nawet tam gdzie Amazon nie jest do końca dostępny.   

Czytaj: http://mensis.pl/amazon-prime-rosnie-szalony-przekroczyl-80-milionow-uzytkownikow/

13% Polaków korzysta z Amazona

Te dane to najlepsze potwierdzenie zdania kończącego poprzedni akapit. Z raportu PwC wynika więcej, że aż 33% polskich ankietowanych rzadziej zagląda do sklepów detalistów odkąd korzysta z Amazona, 17% kupuje przez to mniej na innych stronach internetowych, a 26% Polaków sprawdza tam ceny interesujących ich produktów. Dodatkowo aż 11% z nas rozpoczyna zakupy online właśnie od Amazona. To pokazuje, że pomimo braku oficjalnej wersji amerykańskiej platformy w Polsce, Amazon i tak wpływa na zachowania zakupowe polskich konsumentów i zapewne wielu innych.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/badanie-jak-amazon-zmieni-przyzwyczajenia-zakupowe-polskich-konsumentow,61880.html

Powstanie europejska porównywarka firm kurierskich

Może na chwilę odetchnijmy od tego Amazona. 😉 Unia Europejska zapowiedziała, że stworzy portal internetowy, gdzie będzie można porównywać i monitorować ceny za międzynarodowe usługi transportowe. Wszystko po to, aby ujednolicić koszty wysyłek w krajach europejskich. Już od jakiegoś czasu Komisja stara się o obniżenie cen przesyłek międzynarodowych, aby nie były aż kilkakrotnie wyższe od tych krajowych. Zobaczymy, co z tego wszystkiego wyniknie.

Zobacz: http://mensis.pl/ue-bedziemy-zbierac-publikowac-opinie-konsumentow-o-firmach-kurierskich/

Rynek dostaw jedzenia jest wart aż 83 mld euro

I wciąż będzie się on bardzo dynamicznie rozwijał, również w Polsce. Krzywa jego rozwoju pokazuje, że wzrasta on rocznie o około 40%. Według prognoz za trzy lata jego wartość przekroczy 1 mld polskich złotych. Rynek amerykański jest w tej chwili wart aż 11 mld dolarów, a brytyjski 7 mld euro.

Więcej przeczytasz: http://mamstartup.pl/zywnosc/11422/rynek-dostaw-jedzenia-jest-warty-83-mld-euro-jak-nowe-technologie-go-zmieniaja?

Brytyjczycy chcą przycisku “By British” na stronach e-sklepów

Już kiedyś pojawił się ten pomysł. Każdy kto był w Wielkiej Brytanii, a wiemy, że jest nas dużo 😉 i poszedł na zakupy spożywcze do sklepu, ten wie, że Brytyjczycy bardzo promują swoje rodzime produkty. Osobiście uważam, że jest to bardzo dobre i coraz więcej polskich sklepów powinno działać podobnie. Według najnowszych badań aż czterech na pięciu Brytyjczyków chciałoby mieć wyraźną informację o pochodzeniu produktu również na stronie sklepu internetowego, gdyż co czwarty ankietowany właśnie takich towarów poszukuje.

Czytaj: https://ecommercenews.eu/uk-consumers-want-country-origin-labels-online-products/

Klienci na sprawdzenie dostępności towaru dają e-sklepom maks. 2 minuty

Aż 30% e-klientów jest gotowych poczekać maksymalnie 2 minuty na sprawdzenie dostępności interesującego ich towaru. Ponadto ponad dwie trzecie (78%) klientów nie wyklucza całkowitej rezygnacji z usług sklepu, gdyby dostawa była spóźniona lub niekompletna trzy razy. Niemal jedna trzecia (31%) deklaruje wolę zaakceptowania tylko jednej spóźnionej lub niekompletnej przesyłki. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej, okazuje się, że jesteśmy bardzo wymagający jako klienci. 😉

Sprawdź: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/30-proc-klientow-daje-sklepom-max-2-minuty-na-sprawdzenie-dostepnosci-towaru,61897.html

Amazon będzie sprzedawał auta w Europie

Amazon zamierza sprzedawać auta za pomocą internetu. Pilotażowa usługa testowana była we Włoszech, gdzie klienci mogli zakupić niewielką ofertę samochodów Fiat. Teraz amerykański gigant zamierza również ruszyć z taką usługą na terenie Wielkiej Brytanii. Kupowanie samochodów przez internet niesie ze sobą wiele barier, ale są już firmy, które widzą w tym potencjał. A Wy kupilibyście auto online?

Patrz: https://ecommercenews.eu/amazon-plans-sell-cars-europe/

Auchan oferuje najlepszą dostawę spożywczych zakupów online do domu

Polski Instytut Badań Jakości postanowił przyjrzeć się funkcjonowaniu supermarketów internetowych. Z badania „Markety spożywcze on-line 2017” wynika, że pod względem dostawy najlepszy w Polsce jest Auchan. Najtańszym e-marketem jest Piotr i Paweł, a najlepszy asortyment ma sieć E.Leclerc oraz API Market. Frisco.pl ma natomiast najbardziej przyjazny i funkcjonalny sklep.

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/06/22/116372-auchan-liderem-branzy-spozywczej-online/

Kolejne zmiany na Allegro

Serwis Allegro.pl powiększy limit zdjęć w pojedynczej ofercie do 16 (dla profili firmowych) i 10 (dla zwykłych kont). Zmiany zasad dodawania zdjęć zostały ustalone przez portal po zebraniu opinii od jego użytkowników. Jednocześnie darmowe będzie zamieszczenie nie tylko pierwszej fotografii w ofercie, lecz także dziesiątej i kolejnych.

Przeczytaj także: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-pozwala-na-wiecej-zdjec-w-ofertach-rezygnuje-z-czesci-oplat

Amazon kupił sieć sklepów stacjonarnych

Ile można o Amazonie? Nie martwcie się, bo to już ostatni news na dziś. 😉 Platforma kupiła sieć Whole Foods Market, która działa na rynku amerykańskim od 1980 roku i oferuje naturalną oraz zdrową żywność. Ma ponad 400 sklepów i zatrudnia przeszło 90 tysięcy pracowników. Amazon zapłacił za nią 13,7 mld dolarów. O Amazonie coraz częściej czyta się w kontekście jego poczynań w tradycyjnych handlu stacjonarnym, gdzie jak widać marka chce jeszcze sporo namieszać, chociażby tworząc w pełni samoobsługowe sklepy. Na pewno grupa docelowa klientów Whole Foods Market, który ma również rozwinięty kanał sprzedaży internetowej, jest taką jaką Jeff Bezos bardzo lubi –  zainteresowana jest nie tylko ceną, ale także wysoką jakością produktów spożywczych. Zobaczymy, jak rozwinie się ta przygoda, bo patrząc na działania Amazona, może to być coś ciekawego.

Więcej na: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/amazon-przejmuje-siec-whole-foods-market,145707.html

Tak, jak obiecałam powyżej, na dziś to już koniec. Trochę się tego nazbierało, ale nie martwcie się za tydzień pojawi się już standardowa, “chudsza” wersja prasówki. Wprawdzie zaczynają się wakacje, a często jest to czas medialnej posuchy, ale coś czuję, że nie będzie się to odnosić do naszej branży. Miłego weekendu. 😉

Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com