Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #33

Źródło: pl.depositphotos.com

Witajcie w ostatniej czerwcowej odsłonie naszej prasówki. Mam nadzieję, że pomimo wakacji będziecie zaglądać na naszego bloga, gdzie co piątek będę starać się dostarczać Wam, jak najwięcej świeżych faktów z e-commerce. Wspólnie sprawdzimy czy wakacyjna “posucha” medialna tyczy się też naszej branży. 😉 A tymczasem rozpocznijmy dzisiejsze wydanie.

Informacja o współpracy IKEA i platformy Amazon nie jest prawdziwa

To już trzecia prasówka, którą zaczynamy od tematu IKEI i sprzedaży jej produktów na zewnętrznych serwisach zakupowych. Szwedzka firma oficjalnie zdementowała informacje, które pojawiły się w sieci o jej współpracy z Amazonem. Cytuję: “Jednym ze sposobów jest pilotowanie i testowanie nowych metod, które pozwalają na zwiększenie dostępności naszych produktów za pośrednictwem innych platform internetowych niż nasze własne. Jednakże informacja o współpracy IKEA i platformy Amazon nie jest prawdziwa (…).” Cóż czekamy, zatem aż to się zmieni, a wg wcześniejszych zapowiedzi będzie to już w przyszłym roku.

Czytaj: http://mensis.pl/ostre-dementi-ikei-wspolpracy-amazonem/

Auchan testuje same day delivery

Internetowy sklep Auchan testuje w Warszawie możliwość zrobienia zakupów online z dostawą do domu jeszcze tego samego dnia. Aby skorzystać z tej usługi należy złożyć zamówienie do godziny 12:30, a towar zostanie klientowi dostarczony po godzinie 18. Auchan to podobnie jak Carrefour sieć, która inwestuje w innowacyjne i coraz szybsze formy dostawy. Pisaliśmy jakiś czas temu, że na południu Francji marka testuje dostawę zakupów w dwie godziny od zamówienia. Od początku powtarzamy, że same day delivery to przyszłość, dlatego cieszy fakt, że kolejna firma wprowadza takiego rodzaju usługi na terenie naszego kraju.

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/06/29/116582-auchan-testuje-usluge-same-day-delivery/

Pyszne.pl inwestuje w e-dostawy

Portal Pyszne.pl zapowiada inwestycje w elektryczne środki transportu. Jego celem jest dostarczanie co najmniej 50% posiłków w Polsce w sposób przyjazny środowisku już w przeciągu dwóch lat. Taki trend jest widoczny także w wielu firmach kurierskich na Zachodzie. W elektryczne pojazdy inwestuje chociażby DHL czy UPS, więc zapewne również w Polsce pojawiać się będzie coraz więcej takich rozwiązań

Patrz także: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/pyszne-pl-stawia-na-ekologiczny-transport,62220.html

eBay wprowadza program najniższych cen dla 50 tysięcy produktów

Amerykański portal aukcyjny ogłosił program „Price Match Guarantee”, który gwarantuje najniższe ceny dla 50 tysięcy produktów. Polega on na tym, że jeśli klient znajdzie gdzieś dany przedmiot w niższej cenie, to eBay zwróci mu różnicę w koszcie. Ma to zapewne na celu zwiększenie przewagi konkurencyjnej portalu, który miał nieszczególnie dochodowy ostatni rok i szuka sposobu, aby wybić się zwłaszcza spod dominacji Amazona. Jednak w tym przypadku, to chyba jeszcze wciąż za mało.

Sprawdź: http://mensis.pl/ebay-stawia-cene-wprowadza-wewnetrzna-porownywarke-cen/

Pizzę zamówimy przez Chatbota

Klientom Pizza Hut w wyborze dania pomagać będzie specjalny chatbot. Program nie tylko przedstawi ofertę, ale też błyskawicznie przyjmie zamówienie i przekaże je do najbliższej restauracji w pobliżu wskazanego adresu dostawy. Chatbot działa w aplikacji Facebook Messenger. Aktualnie usługa obejmuje 23 restauracje w Polsce. Pizza Hut jest pierwszą marką restauracyjną, która wprowadza takie rozwiązanie. Będziecie korzystać?

Zobacz: https://mobirank.pl/2017/06/27/teraz-zamowisz-pizze-przez-chatbota-na-facebooku/

Mango uruchamia dostawę w 24h w 28 krajach

Sieć Mango rozwinie strukturę logistyczną w Europie. Usługa dostawy w 24 godziny ma zostać uruchomiona w 28 państwach. Marka zakłada, że zamówienie ma być gotowe i wysłane z centrum logistycznego już w 45 minut po jego złożeniu.

Więcej: http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/mango-podwyzszy-standardy-sprzedazy-online-bo-tu-liczy-sie-czas,55450.html

E-commerce w Europie osiągnie 602 mld euro

Według prognoz z raportu European Ecommerce Report 2017 wartość rynku e-commerce w Europie pod koniec 2017 roku wyniesie aż 602 mld euro. Oznacza to aż 14% wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Dodatkowo badanie pokazuje, że wciąż najwięcej klientów kupuje online na Zachodzie. W Wielkiej Brytanii jest to 87%, ale dynamiczne wzrosty można zauważyć również w Europie Środkowo-Wschodniej. W Rumunii sprzedaż online wzrosła o 38%, a na Słowacji i w Estonii o 35%. W Polsce jest to wzrost o 25%. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.

Czytaj: https://ecommercenews.eu/ecommerce-europe-e602-billion-2017/

Video zwiększa sprzedaż nawet o 30%

Badania wskazują, że konsumenci po obejrzeniu video są o 46% bardziej chętni, by dowiedzieć się więcej na temat oglądanego produktu. Dodatkowo takie materiały zamieszczone na stronie sklepu, zachęcają odwiedzających do większego zaangażowania w treści strony – przeglądają o 127% więcej stron i spędzają na stronie ponad 3 razy więcej czasu. Marki, które używają materiałów video notują wzrosty sprzedaży o wysokości od 6 do 30% i dwucyfrowe wzrosty konwersji. Wg badań 1 na 3 konsumentów, którzy są millenialsami, kupuje chętniej po obejrzeniu video, a aż 69% powróci do sklepu, by znów coś kupić. Chyba musimy zacząć inwestować w video. 😉

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/poradnik-wideo-przyciaga-ruch-i-generuje-sprzedaz-e-sklepu,62161.html

Bezpłatna dostawa motywuje do zakupów aż 89% klientów

Według raportu Barometr e-shopper najpopularniejszym sposobem dostawy zakupów internetowych w Europie jest przesyłka kurierska na adres domowy, którą preferuje aż 84% badanych internautów. Dodatkowo 16% z nich preferuje punkty odbioru i nadania, a 18% korzysta z automatów typu paczkomaty. Aż 89% ankietowanych wskazuje, że czynnikiem motywującym do zakupów w danym sklepie jest darmowa dostawa, a 86% z nich oczekuje, że otrzyma ją następnego dnia po złożeniu zamówienia.

Sprawdź też: http://www.logistyka.net.pl/aktualnosci/raporty-i-analizy/item/88224-szybka-dostawa-wprost-do-domu-kolejna-odslona-badan-rynku-e-commerce-dpdgroup

Bezobsługowy mobilny supermarket pojawił się w Chinach

Wheelys Moby Mart, czyli mobilny i w pełni autonomiczny supermarket został otwarty w Szanghaju. Działa 24 godziny na dobę. Klienci po prostu wchodzą do sklepu, wybierają produkty i wychodzą ze sklepu. Wybrane towary skanują za pomocą smartfona, a koszty są odejmowane z konta bankowego, które jest zintegrowane z aplikacją. Część rzeczy można zamówić wcześniej i odebrać z supermarketu. Co myślicie o takim koncepcie na szybkie zakupy?

Więcej: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/bezobslugowy-mobilny-supermarket-ruszyl-w-chinach,62182.html

Będziemy pracować tylko 4 godziny dziennie

Na koniec prasówki mamy dla Was fajną prognozę szefa platformy Alibaba. Jack Ma twierdzi, że za 30 lat będziemy pracować o połowę mniej, czyli 4 godziny dziennie. Niewykluczone, że tydzień pracy będzie miał cztery a nie pięć dni. Myślę, że wielu z nas chętnie już wprowadziłoby takie zmiany w życie, nieprawdaż? 😉

Czytaj także: http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/prognoza-szefa-alibaby-za-30-lat-ludzie-beda-pracowac-4-godzinny-dziennie,145986.html

Na dziś to już wszystko. Wpadajcie do nas za tydzień na kolejne wydanie prasówki. Razem przywitamy lipiec. 😉