Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #36

Źródło: pl.depositphotos.com

Jak, co tydzień mam dla Was kilka istotnych faktów ze świata e-commerce. Lato zwolniło nieco obroty, ale to nie znaczy, że nie dzieje się nic ciekawego. Dlatego przed weekendem zajrzyjcie na naszego bloga. Uprzedzam, że będzie trochę “amazonowo”. 😉

Amazon startuje z serwisem społecznościowym

Amazon uruchomił serwis społecznościowy do polecania produktów dostępnych na jego platformie zakupowej. Działa on pod nazwą Spark. Wyglądem przypomina on nieco Instagram lub Pinterest,  a użytkownicy sieci społecznościowej mogą publikować w nim zdjęcia i oznaczyć na nich produkty, które są dostępne do kupienia w Amazonie. Rekomendacje to ważna kwestia, wielu z nas szuka opinii o produktach i cenach w internecie, więc tego typu portal zapewne jeszcze bardziej zwiększyć zyski amerykańskiego giganta.

Sprawdź: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/amazon-z-wlasnym-serwisem-spolecznosciowym,146927.html

Amazon Fresh pojawił się w Hamburgu

Skoro już od Amazonu rozpoczęliśmy, to warto wspomnieć, że usługa Amazon Fresh zawitała do kolejnego niemieckiego miasta. Od maja tego roku mogli już z niej korzystać mieszkańcy Berlina i Poczdamu, a teraz dołączył do nich także Hamburg. Klienci mogą skorzystać aż z 300 000 produktów dostępnych online. Zamówienia muszą być skatalogowane przed godziną 22, jeśli chcemy je  otrzymać następnego dnia, a około 13 000 przedmiotów jest dostępnych w dostawie tego samego dnia.

Czytaj: https://www.retaildetail.eu/en/news/food/amazon-fresh-expands-hamburg

Zalando z nową usługą abonamentową

Zalando uruchamia usługę abonamentową Zalando Zet. Jej pakiet obejmuje szybkie dostawy, dostęp do rabatów oraz spersonalizowane porady modowe. Sklep będzie testować usługę w Berlinie, Lipsku i Hanowerze, a po trzech miesiącach ma się ona stać dostępna dla wszystkich użytkowników. Jej cena będzie wynosić 19 euro rocznie. Nie przypomina Wam to trochę założeń Amazon Prime? Zalando nie miało najlepszych obrotów za drugi kwartał tego roku, więc zapewne szuka sposobu na podwyższenie swoich dochodów. Patrząc na popularność Amazon Prime i wielkie zyski, jakie przyniósł niedawno Amazon Prime Day może to być dobry ruch ze strony Zalando.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/obroty-zalando-rosna-wolniej-platforma-wprowadzi-nowa-usluge-abonamentowa,62686.html

Allegro z nowym cennikiem

Od 1 sierpnia zmienia się sposób naliczania opłat za wystawienie i promowanie ofert w serwisie Allegro.pl. Opłaty za promowanie ogłoszeń będą naliczane w 10-dniowych cyklach, a 14-dniowy termin wystawienia zostanie zastąpiony 20-dniowym dla opcji „kup teraz” i 10-dniowym dla licytacji. Jest to już kolejna zmiana dotycząca cennika platformy na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy. Standardowo też nie spotkała się z zadowoleniem e-sprzedawców. Niektórzy z  nich wyliczyli, że przy ich obrotach i takich cenach, ich koszty sprzedaży na Allegro wzrosną aż o 250%. Jeśli tak faktycznie będzie, to ciężko przewidzieć, jak zareagują niektórzy użytkownicy biznesowi i czy tych podwyżek nie wykorzysta jakiś zagraniczny portal.

Zobacz: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Allegro-zmienia-cenniki-dla-sprzedawcow-Zmiany-dotkna-tylko-nielicznych-7533653.html

Amazon wejdzie w rynek meal kit?

Branża zamówień zestawów posiłków do samodzielnego przygotowania dynamicznie rośnie. Niedawno pisaliśmy, że wartość tego segmentu tylko w 2015 roku wzrosła o 311% i ma osiągnąć nawet 36 mld dolarów za 9 lat. Amazon zgłosił wniosek o rejestrację znaku towarowego, który umożliwi mu wejście w tego typu dostawy. Amerykański gigant ma już niewielkie doświadczenie w tym zakresie, gdyż w usłudze Amazon Fresh istnieje już możliwość zamówień tego typu. Znając poczynania Amazona bardzo szybko może on podbić amerykański i europejski meal kit.

Więcej: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/amazon-wchodzi-na-rynek-quot-meal-kit-quot,146845.html

Walmart rozpozna niezadowolonych klientów

Na koniec mała ciekawostka z Walmartu. Wprawdzie dotyczy to sklepów stacjonarnych, jednak technologia jest na tyle ciekawa, że nie mogę o niej nie wspomnieć. Walmart postanowił wykorzystać technologię rozpoznawania twarzy w celu wykrycia sfrustrowanych lub niezadowolonych klientów. Umieszczone w sklepach  kamery wideo monitorują ekspresję i ruchy twarzy klientów, aby spróbować zidentyfikować różne poziomy ich niezadowolenia. Sieć liczy na to, że umożliwi to bardziej efektywne reagowanie na kwestie związane z obsługą klientów, zanim kupujący będą mieli możliwość złożyć skargę. Co o tym myślicie? Chcielibyście, aby sklep Was obserwował i zareagował na Wasze niezadowolenie?

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/walmart-inwestuje-w-system-rozpoznajacy-niezadowolonych-klientow,62716.html

To już wszystko, co dziś dla Was przygotowałam. Na kolejne fakty standardowo zapraszam Was w następny piątek. Zobaczymy, co ciekawego przyniesie półmetek wakacji.