Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #37

Źródło: pl.depositphotos.com

Jak, co piątek zapraszam Was na nasz blogowy przegląd prasy. Dotarliśmy do półmetka wakacji i wprawdzie mamy małe medialne rozluźnienie, ale wciąż jest o czym pisać, co mnie osobiście cieszy. Mam nadzieję, że Was również. 😉 Poznajcie zatem najciekawsze newsy z ostatniego tygodnia.

Tesco wprowadza same day delivery na terenie całej Anglii

Tesco ogłosiło, że rozszerza możliwość dostarczania artykułów spożywczych w ciągu jednego dnia na całą Wielką Brytanię. Sieć jest pierwszą brytyjską firmą, która oferuję tego typu usługę. Jej zasięg obejmuje ponad 300 placówek i jest dostępny dla 99% brytyjskich przedsiębiorstw domowych. Zamówienia złożone do 13 są realizowane po godzinie 19 tego samego dnia. Nie ma minimalnej wielkości zamówienia, a koszt dostawy wynosi od 3 do 8 funtów. Tesco tylko w tym roku odnotowało aż 18% wzrost popularności usługi same day delivery. My zawsze twierdziliśmy, że w tej formie dostawy jest duży potencjał. 😉 Patrząc na zachodnie poczynania Tesco, to trochę przykro, że u nas sieć ma takie problemy.

Czytaj: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/tesco-jako-pierwsze-oferuje-dostawy-tego-samego-dn,41070

Pyszne.pl wprowadza opcję odbioru zamówienia w punkcie

W aplikacji Pyszne.pl pojawiła się opcja pickup, czyli odbioru własnego. Dzięki temu zamówiony posiłek można samodzielnie odebrać bezpośrednio z restauracji. Tę formę odbioru może udostępnić swoim klientom każda restauracja współpracująca z serwisem. Klient zawsze lubi mieć jak największy wybór, który dostosowuje do swojej aktualnej sytuacji, dlatego udostępnienie takiej formy odbioru jest jak najbardziej uzasadnione.  

Zobacz: http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/pyszne-pl-wprowadza-opcje-odbioru-zamowien-w-restauracji,147124.html  

Polska wśród liderów zakupów internetowych

Według raportu Ecommerce Europe polski rynek zakupów internetowych w ostatnich 12 miesiącach urósł 25%, co daje mu piąte miejsce w Europie. Szacuje się, że w 2017 roku przekroczy on wartość 40 mld złotych. Europejski e-commerce wzrósł o 14%, a jego wartość ma osiągnąć aż 603 mld euro. Wpływ na te wzrosty ma przede wszystkim rosnące zaufanie klientów do tego typu zakupów oraz rozwój rynku e-grocery, a także dostaw w branży gastronomicznej.

Sprawdź: http://www.rp.pl/Media-i-internet/307239954-Polska-nadal-wsrod-internetowych-liderow.html

W Niemczech powstał pierwszy inteligentny magazyn

Puma wspólnie z firmami Magazino, Gigaton i ITG otwiera pierwszy w pełni zautomatyzowany magazyn w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w nim odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU.  Maszyna wyposażona w czujniki i ramiona, umożliwia przenoszenie wszelkiego rodzaju pudeł i pudełek. Odebrane przedmioty robot umieszcza na półkach znajdujących się w jego wnętrzu lub od razu przenosi jej do stacji wysyłkowej. Automatyzacja to przyszłość branży magazynowej. Jeśli roboty TORU się sprawdzą, to bardzo możliwe, że więcej dużych marek w nie zainwestuje i pójdzie w tym kierunku rozwoju.

Więcej: http://www.portalspozywczy.pl/technologie/wiadomosci/w-niemczech-powstaje-pierwszy-inteligentny-magazyn,147097.html

E-zakupy robimy najczęściej w poniedziałki

Aż 86% polskich internautów odwiedziło w czerwcu serwisy i aplikacje związane z e-handlem. Najpopularniejszymi stronami były Allegro.pl, Ceneo.pl i Aliexpress.com, a najczęściej zaglądaliśmy tam w poniedziałki. W większości przypadków to z domu przeglądamy internetowe serwisy zakupowe i wciąż częściej odwiedzamy je za pomocą laptopów (18 mln użytkowników). Jednak m-commerce już dogania ten wynik, gdyż za pomocą smartfonów zakupy robi aż 16 mln internautów.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/e-zakupy-robimy-w-poniedzialki-kupujemy-na-allegro-ceneo-i-aliexpress,62769.html

Już 55% Europejczyk kupuje w sieci

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że zaufanie konsumentów do handlu elektronicznego zdecydowanie rośnie. W ciągu ostatnich dziesięciu lat odsetek Europejczyków robiących zakupy online prawie podwoił się i w 2017 r. wynosi aż 55%. Zaufanie konsumentów do zakupów online wzrosło o 12% w przypadku zakupu od sprzedawców detalicznych mających siedzibę w tym samym kraju oraz o 21% w przypadku zakupów w innych państwach członkowskich UE. Oznacza to, że coraz częściej kupujemy w sieci za granicą. Rosnąca sprzedaż w cross-border będzie też jednym z głównych tematów na naszej tegorocznej konferencji eDelivery, na którą Was serdecznie zapraszam. 🙂

Szczegóły: http://www.rp.pl/Handel/307259951-Zakupy-zagranica-na-fali.html#ap-1

To już wszystko, co dla Was przygotowałam. Dzięki, że wytrwaliście do tego miejsca i zapraszam za tydzień.