Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #41

Oficjalnie zakończyły się już wakacje, a to oznacza także koniec sezonu ogórkowego w mediach. Wprawdzie w e-commerce dużo działo się również w okresie wakacyjnym, ale wrzesień przyniesie zapewne coraz więcej newsów, które z chęcią Wam tutaj podrzucę. Zaczynajmy zatem podsumowanie wydarzeń z ostatniego tygodnia. 😉

DHL dostarczy paczki do bagażników aut

DHL we współpracy z firmą Volkswagen rozpoczyna w Berlinie pilotażowy program dostaw bezpośrednio do bagażników samochodów. Weźmie w nim udział 50 klientów, którzy otrzymają auta VW Polos wyposażone w system “We Deliver”, w którym wystarczy zarejestrować się jako odbiorca przesyłki i jako miejsce dostawy wybierać bagażnik. Kurier poprzez aplikację otrzymuję miejsce lokalizacji auta oraz jednorazowy, czasowy kod dostępu do bagażnika. Trzeba przyznać, że to rozwiązanie jest naprawdę ciekawe. Sama bym chętnie z niego skorzystała. 😉

Czytaj: http://edelivery.net/2017/09/dhl-piloting-delivery-vw-car-trunks-berlin/

Francuska La Poste dostarczy przesyłki w niedzielę

Francuska firma La Poste wprowadza dostawy przesyłek w niedzielę. Dotyczyć one mają tylko paczek zamawianych online. Pilotaż usługi został przeprowadzony wspólnie ze e-sklepem Cdiscount.  Ma ona ruszyć 14 września. Wielu klientów może ucieszyć się z takiej formy dostawy. Wiemy, że często czekanie na kuriera w dni robocze dla wielu osób jest kłopotliwe, więc część z nich na pewno ucieszy się na weekednową opcję dostawy.

Patrz: https://ecommercenews.eu/french-la-poste-will-deliver-parcels-sunday/

Internetowy marketplace od Carrefoura ruszy w październiku

Już na początku IV kwartału francuska sieć zamierza uruchomić w Polsce internetową platformę, za pośrednictwem której producenci będą mogli bezpośrednio oferować swoje produkty klientom. Znajdzie się tam nawet 180 tys. produktów. Aby handlować poprzez platformę, sprzedawcy będą musieli opłacać miesięczny abonament wysokości 149 zł, a stawki prowizyjne mają wynosić 5-9% od wartości transakcji. Carrefour zamierza rywalizować z takimi graczami jak Allegro czy Amazon. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak mu to wyjdzie, gdyż sieć znana jest z innowacyjnego podejścia do sprzedaży internetowej.

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/09/07/117853-w-pazdzierniku-ruszy-internetowy-marketplace-carrefoura/

Co trzeci internauta kupuje w zagranicznych sklepach internetowych

Według badania PAYBACK Opinion Poll aż 35% polskich internautów robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Najczęściej kupujemy tam sprzęt elektroniczny (41%) i odzież (36%). Aż 69% ankietowanych korzysta z zagranicznych stron, gdy produkt jest niedostępny w kraju, a 68% z nich wtedy, kiedy jest on tańszy niż w Polsce. Patrząc na dynamiczny rozwój e-commerce w Europie i na świecie, to zapewne te wskaźniki będą jeszcze bardziej rosły.

Więcej: http://spedycje.pl/wiadomosci/_wiadomosci/43728/co_trzeci_polski_internauta_robi_zakupy_w_zagranicznych_e-sklepach.html

7 na 10 klientów wybiera polskie produkty

Coraz więcej Polaków deklaruje, że „polskość” marki zachęca ich do zakupu danej marki. W roku 2016 było to 6 na 10, a w 2017 już 7 na 10 badanych, jak wynika z danych raportu „Patriotyzm konsumencki Polaków 2017”. Ten aspekt towarów jest szczególnie brany pod uwagę przy zakupie artykułów spożywczych. Wskazuje na to aż 60% ankietowanych. A Wy wolicie kupować to, co polskie? 😉

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/raport-7-na-10-polakow-deklaruje-ze-polskosc-marki-zacheca-ich-do-zakupu,63790.html

Zakupy przez zegarek

Na zegarku Android Wear dzięki aplikacji Listonic możemy obsługiwać listy zakupowe z poziomu nadgarstka lub z poziomu głosu. Od razu po otwarciu aplikacji możemy zacząć dyktować listę zakupową. Należy przy tym pamiętać, aby odpowiednio rozdzielać produkty (w wersji anglojęzycznej słowem „and”, a w polskiej „i”). Jeśli dzielimy tworzenie listy albo robienie zakupów z innymi osobami, to na zegarku otrzymamy powiadomienie, że ktoś coś kupił lub dodał kolejny produkt. Myślę, że wielu gadżeciarzy polubi takie robienie zakupów. 😉

Zobacz:  http://www.spidersweb.pl/2017/09/listonic-android-wear.html

Przez nowe zmiany na Allegro sprzedawcy sprzedają mniej

Według raportu Shoper niemal połowa sklepów internetowych oprócz kanałów własnych prowadzi również sprzedaż na Allegro. Z zestawienia danych wynika, że niektóre sklepy na platformie sprzedają wyraźnie coraz mniej. Duże różnice widać szczególnie w kilku branżach. Największe spadki na Allegro w tym roku w porównaniu do 2016 ponieśli sprzedawcy branży dziecięcej i odzieżowej – udział z portalu aukcyjnego w ich przychodach spadł o 21%. Sprzedaż na Allegro miała również mniejszy udział w całkowitej sprzedaży w sklepach z działu upominki i akcesoria (- 16%) oraz sport i podróże (- 13%). Jednocześnie te same cztery branże odnotowały największy spadek przychodów z Allegro. A Wy co myślicie o zmianach na Allegro?

Czytaj: https://e-biznes.pl/zmiany-allegro-wplywaja-sprzedaz/

Francuzi są najbardziej otwarci na nowe formy dostawy

Francuskie społeczeństwo wydaje się być najbardziej otwarte na testowanie nowych form dostawy przesyłek. Aż 58% Francuzów umożliwiłoby kurierom czasowy dostęp do swoich domów, aby otrzymać paczkę w dogodnym dla nich terminie. Dla porównaniu zgodziłoby się na to tylko 36% Brytyjczyków i 25% Holendrów. Podejrzewam, że w Polsce ten procent byłby na bardzo niskim poziomie.

Zobacz: https://ecommercenews.eu/french-consumers-open-new-delivery-methods/

7,2 tys. polskich firm rozwija się dzięki Amazon

Steven Harman wiceprezes ds. operacyjnych Amazon w Europie twierdzi, że obecnie 7,2 tys. polskich firm rozwija się przy pomocy narzędzi oferowanych przez spółkę m.in. programu Fulfillment by Amazon (FBA). Amazon posiada ponad 140 centrów logistyki e-commerce na świecie, z czego ponad 40 w Europie, w tym siedem w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce funkcjonują obecnie trzy takie centra, dwa we Wrocławiu i jedno w Poznaniu. W budowie są kolejne dwa. Harman podkreślił, że przystąpienie do programu FBA jest najprostszym sposobem dla małego lub średniego przedsiębiorstwa chcącego wejść na europejski rynek. Co Wy myślicie na ten temat? Sprzedaż za granicą jest coraz popularniejsza, a Amazon wydaje się idealnym miejscem do rozpoczęcia przygody z rynkiem międzynarodowym.

Więcej: http://spedycje.pl/logistyka/43761/72_tys_polskich_firm_rozwija_sie_dzieki_amazon.html

Na dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. Na kolejny przegląd zapraszam już za tydzień. Miłego weekendu. 😉

Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com