Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #45

Pierwszy tydzień października już za nami. W e-commerce jak zwykle duże się dzieje i mam o czym Wam opowiadać. Ten tydzień przyniósł kilka naprawdę ciekawych informacji o nowościach na naszym rodzimym rynku, więc zacznijmy może od tej, która wczoraj podbiła internet. 😉

Allegro i DHL wprowadzają wieczorne dostawy

Najpopularniejsza polska platforma zakupowa we współpracy z firmą DHL wprowadziła usługę “Kurier Wieczór”. W jej ramach zamówiony towar dostarczany będzie w godzinach od 17 do 22 w mniejszych miastach lub od 18 do 22 w większych miastach. Doręczenie ma się odbyć w ciągu 1-2 dni roboczych. Koszt takiej usługi to 12,24 zł brutto. Trzeba przyznać, że ta opcja na pewno ucieszy odbiorców paczek. Samo Allegro argumentuje powstanie tej usługi wskazując na dane dotyczące upodobań klientów, z których aż 70% twierdzi, że chciałoby otrzymywać swoje zamówienia po pracy w godzinach popołudniowych.  

Zobacz: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Allegro-i-DHL-beda-dostarczac-przesylki-wieczorami-7547581.html

Poczta Polska wprowadzi możliwość płatności kartą u kuriera

Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. W przeciągu miesiąca ta opcja ma być dostępna również u kurierów. Oznacza to, że Poczta Polska jest trzecią, po DPD i InPost firmą w Polsce, która wprowadzi możliwość płatności kartą za przesyłkę bezpośrednio u kuriera. Według statystyk Poczty w 2016 roku aż 30% nadanych za jej pośrednictwem paczek było opłacanych za pobraniem. Jest to wciąż bardzo popularna opcja płatności w Polsce, dlatego klientów na pewno ucieszy fakt, że kolejna firma inwestuje w tego typu rozwiązania.

Więcej: https://www.wprost.pl/kraj/10079065/Za-przesylke-mozna-juz-placic-karta-na-poczcie-Wkrotce-terminale-dostana-kurierzy.html  

Walmart dostarczy zamówienie tego samego dnia za darmo

Szef sieci Walmart zapowiedział, że market zamierza dostarczać zakupy online jeszcze tego samego dnia za darmo do mieszkańców Nowego Jorku. Na razie Walmart i Jet.com oferują już bezpłatną, ale dwudniową dostawę za zamówienia w wysokości 35 dolarów lub więcej. Wprawdzie Amazon dostarcza już za darmo tego samego dnia nowojorczykom, ale z tej opcji mogą korzystać tylko użytkownicy Prime. Trzeba przyznać, że darmowa dostawa tego samego dnia to byłby spory przełom i duża przewaga konkurencyjna w stosunku do Amazona. Chociaż kto wie, czy teraz gigant z Seattle nie poczyni podobnych kroków w tym temacie.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/trwa-wyscig-na-najszybszego-dostawce-walmart-moze-wyprzedzic-konkurencje,64474.html

IKEA kupiła TaskRabbit i będzie skręcać meble za klientów

Szwedzka sieć meblowa kupiła amerykański startup, którego użytkownicy zapakują, dostarczą i złożą meble za klientów. TaskRabbit działa na zasadzie ekonomii współdzielenia. Za jego pośrednictwem można wynająć ludzi, którzy na przykład staną za nas w kolejce albo wyprowadzą psa na spacer. IKEA wykorzysta go do tego, aby zapewnić klientom dostęp do bardziej elastycznego i niedrogiego serwisu. Na razie tego typu usługi będą realizowane w 40 miastach w Stanach Zjednoczonych i w Londynie. To bardzo ciekawa opcja, z której zapewne wielu kupujących w IKEA skorzysta.

Czytaj: http://mamstartup.pl/inwestycje/12045/ikea-kupuje-amerykanski-startup-taskrabbit-bedzie-skrecac-meble-za-klientow

DHL rozszerza usługę zwrotów

Firma DHL wprowadziła dwie nowe usługi DHL Parcel Return Polska oraz DHL Parcel Return Connect. Dzięki nim sklepy internetowe sprzedające swoje towary w Polsce jak i za granicą, mogą zaoferować klientom dopasowaną do ich potrzeb ofertę zwrotów. Polski. Klienci biznesowi mogą przekazywać etykiety zwrotne wewnątrz przesyłek (etykieta w pudełku) lub pocztą elektroniczną (załącznik do e-maila). Poza przekazaniem gotowej etykiety zwrotnej, usługa daje możliwość samodzielnego tworzenia etykiet przez nadawcę zwrotu dzięki formularzom online. Przesyłki zwrotne można nadawać w punktach DHL Parcel lub zamówić kuriera po ich odbiór. Wygodna i prosta polityka zwrotów to aktualnie jeden z ważniejszych czynników wpływających na wybór konkretnego e-sklepu, dlatego w skrócenie i ułatwienie tego procesu powinien zainwestować każdy e-sklep.

Zobacz: http://handelextra.pl/artykuly/203851,dhl-parcel-z-prostymi-zwrotami

Kolejne zmiany na Allegro

Serwis Allegro.pl rezygnuje z opłat za wystawienie ofert i dodanie do nich zdjęć w kategoriach Komputery i Bilety.  Jednocześnie w obu tych przypadkach podwyższa prowizję od sprzedaży. W sekcji Komputery będzie ona teraz wynosić od 1,5 do 9%, a w kategorii Bilety aż 5%.  W obu kategoriach nowe stawki będą obowiązywać zarówno sprzedawców indywidualnych, jak też sklepy. Ciągłe zmiany na Allegro spotykają się z bardzo dużą ilością negatywnych komentarzy ze strony handlowców sprzedających na platformie, zapewne kolejne podwyżki przyniosą ich jeszcze więcej.

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-nowe-cenniki-w-kategoriach-komputery-i-bilety

eBay sprawdzi jak funkcjonuje nasz mózg podczas zakupów online

eBay uruchomił eksperyment, w którym za pomocą urządzeń badających fale mózgowe (EEG) będą rejestrowane czynności mózgu w trakcie zakupów. Uruchomiony w Galerii Saatchi eksperyment ma być, według eBay, „pierwszym na świecie podświadomym doświadczeniem zakupowym”. W tym celu do analizy i badań zebranych danych będą zaprzęgnięte systemy sztucznej inteligencji. Eksperyment „Sztuka zakupów” towarzyszy kampanii reklamowej z okazji nowej odsłony serwisu eBay i podkreślać możliwości jego personalizacji przez konsumenta. Jesteście ciekawi efektów tego badania? Bo ja osobiście bardzo. 😉

Sprawdź: http://www.rp.pl/Handel/310039943-eBay-zajrzy-w-mysli-klientow.html#ap-1

Tą ciekawostką kończymy dzisiejsze wydanie prasówki, a na następne zapraszam standardowo za tydzień. Miłego weekendu! 😉

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos