Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #48

Ten ostatni tydzień października obfitował naprawdę w dużą dawkę ciekawych informacji ze świata w e-commerce. Nie traćmy zatem czasu i przejdźmy do tego, co działo się przez ostatnie dni.

Najczęściej wybieraną dostawą e-zakupów jest Poczta Polska

Według badania ARC Rynek i Opinia, Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupów online. Aż 55% badanych e-sklepów wskazuje, że jej usługi są najczęściej wybierane przez klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67% oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18%. Jestem ciekawa jakiego przewoźnika najczęściej Wy wybieracie robiąc zakupy online?

Czytaj: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/badanie-poczta-polska-glownym-partnerem-logistycznym-sklepow-online,150656.html

Amazon dostarczy paczkę wprost do naszego domu

Amazon dostarczy przesyłkę wprost do naszego domu, nawet kiedy nas nie będzie. Firma wprowadza usługę Amazon Key, których użytkowników wyposaży w kamerę i zamek wejściowy podłączony do Wi-Fi. Kiedy kurier dotrze do ich domów i nikogo nie zastanie, zeskanuje przesyłkę, a informacja o tym dotrze do Amazona, który zdalnie otworzy mu drzwi, a kamery nagrają cały proces dostawy. Na razie z usługi skorzystają wyłącznie Amerykanie z 37 miast. Ruszy ona w listopadzie. Jej koszt wyniesie 249,99 dol., czyli około 898 złotych, ale za tę cenę dostajemy kamerę i zamek do drzwi. Trzeba przyznać, że jest to odważny krok, którego można się było spodziewać właśnie po Amazonie. Wcześniej o podobnych testach pisaliśmy w kontekście Walmarta, który ma dostarczać zakupy wprost do lodówek swoich klientów. Bitwa Amazon-Walmart trwa i pewnie będziemy świadkami jeszcze niejednej rozgrywki pomiędzy amerykańskimi gigantami.

Patrz: http://innpoland.pl/138287,amazon-wprowadza-usluge-ktora-sprawi-ze-zaniemowisz-eksperci-zachodza-w-glowe-kto-odwazy-sie-z-niej-skorzystac

eBay pomoże polskim sprzedawcom sprzedawać za granicę

eBay udostępnił sprzedawcom nowe narzędzie „eBaymag” służące do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach. Dzięki temu rozwiązaniu sprzedawcy mogą wystawiać swoje aukcje w języku danego kraju na kilku rynkach jednocześnie, zwiększając tym samym zasięg swojej oferty nawet do 168 mln aktywnych kupujących. Do tej pory narzędzie było dostępne tylko w języku angielskim, a teraz można korzystać również z jego polskiej wersji. eBay nie podbił wprawdzie zbyt mocno polskiego rynku, ale patrząc na to, co dzieje się z Allegro, jego popularność może wzrosnąć.

Więcej: http://inwestycje.pl/wyniki_spolek/eBay-udostepnia-polskim-sprzedawcom-nowe-narzedzie-do-wystawiania-ofert-na-zagranicznych-rynkach-;309878;0.html

Carrefour udostępnił w Polsce wersję beta swojego marketpalce’u

Carrefour uruchomił w Polsce usługę Marketplace. Na razie projekt dostępny jest w wersji beta, pod adresem beta.carrefour.pl. Platforma  zaoferuje towary, które do tej pory były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci. Będzie można je odbierać w modelu click & collect lub zamówić z dostawą przez kuriera do domu. Carrefour będzie pełnić w platformie dwie role: sprzedającego i jednocześnie operatora stanowiącego wsparcie dla pozostałych stron korzystających z Marketplace – klientów indywidualnych oraz firm trzecich oferujących swoje produkty. Jest to model znany z Allegro, eBay’a czy Amazona. Jak myślicie osiągnie sukces? Bo patrząc na onlinowe działania sieci, ma duże szanse na sukces. 😉

Zobacz: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/carrefour-uruchomil-usluge-marketplace-w-polsce-na,42778

Amica otworzyła magazyn, w którym pracuje tylko jedna osoba

Amica otworzyła najnowocześniejszy magazyn w branży AGD na świecie. W magazyn mieści aż 220000 sztuk dużego AGD, a pracuje tam tylko jeden człowiek zarządzający robotami. Całą pracę wykonują specjalne suwnice, towar jest przenoszony przez 5 ramion o długości 44 metrów każde. Nad wszystkim czuwa system komputerowy. Roboty są w stanie układać na półkach lub pobierać 1600 sztuk AGD na godzinę. System Amiki może wydać dziennie 36 tysięcy sztuk towaru i przyjąć 30 tysięcy. Nie dziwię się, że cały świat ciągnie by zobaczyć ten magazyn od środka, sama bym chętnie to zrobiła. 😉

Patrz: http://innpoland.pl/138211,polski-gigant-zawstydziloa-amazona-wybudowali-najnowoczesniejszy-magazyn-na-swiecie-w-ktorym-pracuje-tylko-jedna-osoba

W Europie nie ma miejsca na magazyny?

Skoro już w temacie magazynów jesteśmy, to branżę obiegły niedawno niepokojące dane, pokazujące, że w Europie kończy się przestrzeń dla magazynów e-commerce. Wszystko dlatego, że e-handel się rozwija i do 2021 roku mamy mieć do czynienia ze wzrostem wolumenu przesyłek w Europie na poziomie blisko aż 70%. Dodatkowo aż 94% europejskiej populacji ma w tym czasie mieszkać w miastach. Badania firmy Cushman & Wakefield pokazują też, że tzw. „ostatnia mila” w europejskich metropoliach generuje połowę kosztów doręczenia przesyłki. Koszty te będą też niestety rosły w najbliższych latach w tempie ok 1.5-2% rocznie. Wszystko to właśnie przez drastycznie spadającą dostępną przestrzeń magazynową w dużych miastach, co utrudnia płynne doręczanie przesyłek na wspomnianej wcześniej „ostatniej mili”.

Zobacz: http://mensis.pl/europie-konczy-sie-przestrzen-magazynowa-dla-e-commerce/

Średnia wartość koszyka zakupowego w Internecie to 200-500 złotych

Badanie ARC Rynek i Opinia pokazuje, że ponad 30% zamówień realizowanych przez działające w Polsce e-sklepy opiewa na wartość 201-500 złotych. Kolejne 24% zakupów mieści się w przedziale między 101 a 200 złotych, a 20% – 51-100 złotych. Co ciekawe, 11% e-zakupów ma wartość powyżej 1 tysiąca złotych. A Wy ile wydajecie w “internetach”? 😉

Więcej: https://retailnet.pl/2017/10/25/118867-badanie-srednia-wartosc-e-zakupow-200-500-zlotych/

Połowa e-sprzedawców oferuje ekspresową dostawę

Według eDelivery Index report połowa europejskich e-sprzedawców oferuje ekspresowe dostawy. Tylko 6% z nich dostarcza w modelu same day delivery. Większość europejskich e-sklepów oferuje 2,7 form dostawy. Wyjątkiem jest Wielka Brytania, gdzie sklepy internetowe udostępniają średnio 4,4 opcje dostawy do wyboru. Co ważne aż 79% badanych oferuje darmową opcję dostawy do domu, a 95% udostępnia darmowy odbiór w modelu click & collect. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.

Czytaj: https://ecommercenews.eu/half-retailers-offer-express-delivery-option/

Auchan rozwija usługę click & collect

Sieć otworzyła we Francji swoje największe centrum do obsługi serwisu click & collect.  Obiekt posiada 250 schowków z regulacją temperatury, z których klienci mogą odbierać swoje zamówienia złożone online. Kupujący mogą wybierać spośród 8500 produktów oferowanych w sklepie internetowym i wybrać odpowiedni czas odbioru w punkcie click&collect. Usługa jest bezpłatna, a centrum czynne jest od poniedziałku do soboty, od 8.30 do 21.30. Jeśli tego typu usługi będą popularne, to sieć planuje je systematycznie rozwijać.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/auchan-rozwija-usluge-click-collect,65030.html

Co piąty towar w internecie kupujemy przez telefon

Według danych PayU już co piąty towar w internecie kupowany jest przez telefon czy tablet. Robienie e-zakupów wzrosło o 7% względem ubiegłego roku. W 2016 r. zakupy przez telefony czy tablety robiło blisko 13% Polaków. Teraz jest ich ponad 20%, czyli wzrost przekracza 30%, a będzie ich tylko więcej, zwłaszcza jeśli upowszechnią się mobilne płatności.

Sprawdź: https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/online-mobilny-tablet-telefon-komputer,0,0,2380544.html

Jak płacimy w Internecie?

Z raportu ONZ „UNCTAD B2C E-commerce Index 2017” wynika, że karty kredytowe i debetowe stanowią olbrzymią część płatności w światowym e-commerce – ponad 40%. Przelewy bankowe to tylko 10% całości, zaś pobrania (COD) stanowią jeszcze mniej, bo 7%. Dużą popularnością cieszą się elektroniczne portfele, takie jak PayPal, których udział wynosi 31%. Specjaliści prognozują, że za 3 lata wyraźnie spadnie udział kart kredytowych i debetowych, a wzrośnie za to udział przelewów bankowych oraz m-płatności.

Więcej: http://mensis.pl/sie-placi-swiecie-e-commerce-wypada-tym-tle-polska/

Z Amazon Prime korzysta już 90 milionów Amerykanów

Według danych Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) liczba abonentów programu Prime w USA osiągnęła 90 milionów. Jeszcze w marcu 2016 roku amerykański Amazon miał mniej niż 60 milionów uczestników Prime’a. Teraz już 63% użytkowników Amazona jest „Prime”. Tylko w 12 miesięcy największy w USA sklep internetowy ściągnął do swojego programu lojalnościowego 30 milionów ludzi. Dodatkowo aż 95% respondentów deklaruje, że nie ma zamiaru wychodzić z programu w najbliższym czasie. Cóż, bycie “Prime” jest chyba trendy. 😉

Zobacz: http://mensis.pl/6-10-klientow-amazona-usa-nalezy-programu-prime/

To już wszystko, co przygotowałam dla Was na dziś. Na kolejne wiadomości zapraszam już za tydzień. Miłego weekendu! 😉

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos