Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15

Allegro Smart to mądry sposób na zwiększenie sprzedaży

Trzeba przyznać, że takiej oferty w polskim e-commerce jeszcze nie było. Każdy użytkownik Allegro może otrzymać 365 dostaw zakupów do paczkomatów i punktów odbioru za 49 złotych rocznie. Czy klienci wykorzystają te wszystkie dostawy? Raczej nie. Ale czy będą kupować na Allegro więcej? Zapewne tak. Dowiedz się, jak Allegro Smart wpływa na zwiększenie sprzedaży w e-sklepach.

Oferta Smart jeszcze bardziej wzmocni pozycję Allegro na polskim rynku e-commerce

Jeśli jeszcze nie słyszeliście o pakiecie Smart na Allegro, to obejmuje on 365 dostaw do Paczkomatów i punktów odbioru, takich jak placówki Poczty Polskiej, stacje paliw Orlen, kioski RUCH, sklepy Żabka i Freshmarket oraz dodatkowo listy polecone. Zapewnia także m.in. darmowe zwroty zakupów do tych punktów. Roczny pakiet usługi Smart kosztuje 49 złotych. To co ważne obejmuje on produkty, których koszt wynosi minimum 40 złotych.

Jak wiemy Allegro od wielu lat jest najpopularniejszą platformą zakupową w Polsce. Kiedy słyszymy zakupy internetowe, to myślimy – Allegro. Platformę dziennie odwiedza aż 4 mln użytkowników, a teraz z ofertą Allegro Smart będzie ich zapewne jeszcze więcej. Dlaczego?

Bo są klienci, którzy stwierdzą, że się im to opłaca. Zapewne mało kto wykorzysta te wszystkie 365 dostaw, bo musiałby robić zakupy na Allegro codziennie. To raczej mało realne. Ale 49 złotych to mniej więcej koszt 3-4 dostaw kurierem lub 6-7 dostaw do punktów. Taką liczbę zakupów robi w internecie większość z nas, nawet nie rocznie a miesięcznie. Zatem większość użytkowników skorzysta z Allegro Smart z oszczędności. Tym bardziej, że polscy e-klienci lubią tanią dostawę. Powtarzamy to na naszym blogu jak jakąś mantrę, ale wskazują na to również statystyki, które mówią, że aż 67% Polaków kupowałoby online więcej, gdyby koszty dostawy były niższe.

Dodatkowo, jak już ktoś kupi ten pakiet 365 dostaw, to będzie chciał z niego chociaż częściowo skorzystać. Zrezygnuje zatem z zakupów w sklepie internetowym na rzecz Allegro, bo tu dostawę będzie już miał zapewnioną. Dla takich klientów Allegro stanie się pierwszym miejscem, w którym będą poszukiwać interesujących ich produktów. Podobnie, jak to wygląda w przypadku Amazona w Stanach, gdzie aż 38% internautów rozpoczyna poszukiwanie produktów właśnie od tej platformy. Nie da się zresztą nie zauważyć, że oferta Allegro Smart to taki malutki zalążek amazońskiego Prime, który jest bardzo popularny na całym świecie i w tej chwili ma już 100 milionów użytkowników. Malutki, bo oczywiście do Prime mu daleko.

Jest jeszcze jeden fakt, który może wpłynąć na popularność pakietu Smart, a mianowicie to, że Polacy coraz bardziej lubią dostawy do punktów. Z roku na rok korzysta z nich coraz więcej kupujących w internecie. Trend ten potwierdza chociażby raport Gemius, w którym aż 55% internautów twierdzi, że paczkomaty są formą dostawy zachęcającą ich do zakupów online. Na częsty odbiór zakupów w sklepach wskazuje z kolei 34% ankietowanych, a na odbiór ze stacji paliw 10% z nich. Samo Allegro twierdzi, że w ciągu ostatniego roku, liczba zakupów realizowanych z dostawą do paczkomatów i punktów odbioru wzrosła u nich o 40%.

Podsumowując

Allegro Smart to mądre posunięcie, które dla platformy przyniesie same plusy. To jest pewne. Zwiększy się ruch, gdyż użytkownicy Smart będą w pierwszej kolejności szukać produktów na Allegro. To przełoży się na więcej zamówień. A więcej zamówień, to więcej zysków. Allegro tym samym jeszcze mocniej zwiększy swoją pozycję na polskim rynku e-commerce, co i tak jest chyba nieuniknione. Globalne statystyki pokazują, że platformy zakupowe typu Allegro, Amazon czy eBay już odpowiadają za 50% światowego rynku e-commerce, a według prognoz w 2020 r. ich udział zwiększy się aż do 60%.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos