Co możesz zrobić, gdy nie pasuje Ci data dostawy?

Przywykliśmy do wygody, jaką oferują nam zakupy przez Internet. Wystarczy rozsiąść się wygodnie, złożyć zamówienie, dokonać wpłaty i czekać na kuriera. Jednak zanim nastąpi upragnione rozpakowywanie zakupów, musimy konkretnego dnia być pod wskazanym przez nas adresem. Szczegółów dowiemy się w momencie, gdy nasza przesyłka trafi do kuriera, a paczka zmieni status na „w doręczeniu”. Dostaniemy wiadomość na pocztę elektroniczną lub SMS-a. Z całej treści najbardziej interesuje nas data dostawy, bo wtedy musimy być w podanym przez siebie miejscu, gdzie odbierzemy przesyłkę.

Co jednak zrobić, gdy okazuje się, że data podana przez przewoźnika pokrywa się z innymi naszymi sprawami, których nie można przesunąć? Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana dnia dostawy. Należy to zrobić jak najszybciej, by uniknąć utraty naszego zamówienia, które zwykle po jednej, nieudanej próbie doręczenia wróci do nadawcy. Jak szybko przejść przez formularze i zmienić tę datę u najważniejszych firm kurierskich?

Co powinniśmy zrobić, gdy chcemy zmienić datę doręczenia

Gdy otrzymamy powiadomienie, że przesyłka jest w drodze do nas i na nasze nieszczęście, nie ma nas w domu, nie panikujmy, bo wszystko możemy spokojnie rozwiązać. Jeśli realizując zamówienie w sklepie internetowym przy wyborze dostawcy zaznaczyliśmy kuriera z DHL, logujemy się na stronie www.przekieruj.dhlparcel.pl, podając numer przesyłki oraz kod PIN, który dostaliśmy we wcześniejszej wiadomości, albo za pomocą SMS-a, albo poczty elektronicznej. Po zalogowaniu się, możemy ustalić dogodny nam termin oraz miejsce odbioru paczki. Do wyboru mamy inny dowolny adres, który znajduje się w obrębie jednego rejonu DHL Parcel. Dostępnych jest ponad 1500 punktów DHL ParcelShop, gdzie możemy innego dnia odebrać naszą paczkę. Jeśli mamy zaufanie do sąsiadów i nie stanowi to dla nich problemu, możemy podać ich adres jako dodatkowy w przypadku, gdy kurier nie zastanie nas w domu.

Gdy korzystamy z usług DPD i chcemy przekierować naszą paczkę, zmienić datę lub godzinę jej dostarczenia, wystarczy skorzystać z linku www.mojapaczka.dpd.com.pl/login. Wcześniej, po wysłaniu naszego zamówienia przez nadawcę, została wygenerowana wiadomość z numerem przesyłki i informacją, od której godziny możemy śledzić paczkę, korzystając z podanego linku. W dniu dostawy również dostaniemy maila, który orientacyjnie przybliży nam godzinę przyjazdu kuriera. W tej samej wiadomości mamy możliwość zmiany daty dostawy za pomocą kilku kliknięć.

W przypadku paczki dostarczanej przez UPS, i tutaj jest potrzebny numer zamówienia lub numer z awizo, jeśli była już jedna próba doręczenia przesyłki. Najpierw sprawdzamy, kiedy możemy spodziewać się paczki. Zrobimy to za pomocą linku https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=pl_PL. Użytkownicy usługi UPS My Choice mają do swojej dyspozycji opcję zmiany doręczenia w przypadku przesyłek, dla których jest to dostępne. Możemy zmienić adres doręczenia, datę lub zdecydować się na odbiór paczki w centrum obsługi klienta UPS. W przypadku, gdy wiemy, że podana data nam nie odpowiada, możemy skorzystać z usługi UPS My Choice, wstrzymując wszystkie dostawy na czas naszej nieobecności. Jeśli nie jesteśmy użytkownikami UPS My Choice, wszelkie zmiany musimy konsultować z nadawcą paczki.

W przypadku, gdy jako doręczyciela naszej przesyłki wybieramy FedEx i nie pasuje nam data dostawy, możemy ją zmienić wyłącznie poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Wszystkie opcje dostępne są na www.fedex.com/pl/contact/. Do wyboru mamy formularz zgłoszeniowy www.fedex.com/pl/contact/writefedex.html, infolinię czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00, dla telefonów stacjonarnych: 801 002 800, dla telefonów komórkowych: 22 211 80 00 oraz FedEx Chat Live dostępny w dni robocze od godziny 8:00 do godziny 18:00. Pamiętajmy, że musimy mieć przygotowany numer naszej przesyłki, bo w innym przypadku nie uzyskamy żadnych informacji i nie dokonamy zmiany daty dostawy.

Pocztex, czyli Poczta Polska, nie oferuje zmiany daty dostawy przesyłki, ale możemy skorzystać z opcji przechowania paczki do 4 tygodni od pierwszej próby doręczenia. Możemy to zrobić, korzystając z darmowego formularza na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/zlecenie-przechowywania/. W przypadku złożenia wniosku w placówce pocztowej pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 6,00 zł. Cena za przechowywanie paczek zależna jest od okresu jej przechowywania i naliczana za każdym razem przy jej odbiorze według obowiązującego cennika. Przykładowo, za listy krajowe musimy uiścić opłatę 0,50 zł za każdy dzień, a 2,00 zł w przypadku paczek.

Doręczycielem naszej paczki może też zostać InPost, gdzie mamy do wyboru usługi kurierskie i Paczkomaty. Na stronie https://twoj.inpost.pl możemy śledzić naszą paczkę i określić, czy data odbioru nam odpowiada. Jeśli nie, dobrze jest poprosić kogoś zaufanego, by odebrał za nas nasze zamówienie. W przeciwnym wypadku po upływie dwóch dni przesyłka zostanie przekierowana do oddziału InPost (zostaniemy poinformowani, do jakiego konkretnie) i będzie tam czekać na odbiór przez kolejne 3 dni robocze. Później następuje zwrócenie do nadawcy.

InPost daje też możliwość skorzystania z usługi mobilnego Paczkomatu. Co to znaczy? Jeśli wybierzemy konkretny punkt, a jest on popularny, a co za tym idzie, przepełniony, za pomocą swojego numeru telefonu odbierzemy paczkę u kuriera, który będzie czekał w specjalnie oznakowanym samochodzie. Wcześniej zostaniemy o takiej opcji poinformowani za pomocą SMS-a lub maila i dowiemy się, w jakich godzinach musimy się zjawić się po odbiór.

Przekierowanie może się też odbyć poprzez kontakt z infolinią lub wybranie opcji “Przekieruj paczkę”, która znajduje się w wiadomości e-mail wysłanej przez InPost. Paczka może zostać dostarczona do pobliskiego punktu Punktu Obsługi Paczek InPost albo do punktu partnerskiego np. sklepu sieci Małpka Express. Jeśli nie mamy możlwiosci kontaktu telefonicznego z kurierem lub biurem klienta, to możemy również skorzystać z formularza, który dostępny jest na stronie https://twoj.inpost.pl/pl/kontakt/skontaktuj-sie-z-nami.

Zmiana daty dostawy to nie zmiana planów

Gdy obawiamy się, że nasze plany muszą ulec zmianie, bo nie pasuje nam data dostawy określona przez firmę kurierską, możemy odetchnąć z ulgą. Wystarczy kilka prostych kroków, a paczka dotrze do naszych rąk w innym terminie. Nie musimy być zależni od naszych zamówień; ich doręczenie ma sprawić radość, a nie przysporzyć stresu. Jeśli problem z odbiorem paczki dotyczy również adresu dostawy, łatwo możemy go zmienić za pomocą prostych wskazówek, które znajdują się tutaj. Odrobina cierpliwości i wszystko stanie się łatwe.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos