Kiedy musisz wyjechać, ale czekasz na kuriera…

Zakupy przez Internet to wygodne rozwiązanie, jeśli chcemy uniknąć tłumów pomiędzy alejkami sklepowymi, stania w długiej kolejce do kasy albo czasochłonnego szukania idealnej rzeczy w stacjonarnej placówce. Co jednak zrobić, gdy zamówiony towar opuścił sklepowy magazyn, jest już w rękach kuriera, a my musimy niespodziewanie wyjechać? Całe szczęście coraz więcej firm kurierskich umożliwia zmianę miejsca doręczenia, jest to naprawdę bardzo proste. Jeśli kupujesz przez internet warto zapoznać się z tym, jakie opcje masz do wyboru.

Na początek załóżmy, że nie chcemy ani zrezygnować z zamówienia, ani przesunąć wyjazdu. Następnie należy zlokalizować paczkę, by dowiedzieć się, czy możemy jeszcze bez problemu przekierować ją na inny adres. Śledzenie paczki jest możliwe tylko w momencie, gdy posiadamy numer listu przewozowego, który należy wpisać na stronie internetowej danego przewoźnika. Zostaniemy przekierowani na podstronę, gdzie widnieją wszystkie informacje na temat naszej paczki. Gdy już wiemy, że jest ona „w doręczeniu”, ale nie trafiła jeszcze do rąk kuriera, który za kilka godzin już nam ją przywiezie, możemy dokonać zmiany miejsca dostawy. Jeśli paczka trafiła już do kuriera także nie wszystko jest jeszcze stracone, ponieważ niektóre firmy mają w standardowej usłudze więcej niż jedną próbę doręczenia.

Jak zmienić miejsce doręczenia? W zależności od tego, jak wysyłana była paczka, czy przez brokera, czy bezpośrednio przez firmę kurierską procedury będą inne, dlatego warto dokładnie sprawdzić, jak to wygląda w naszym przypadku. Najlepiej w tym celu skontaktować się z nadawcą i z nim ustalić, jak to zrobić. Generalnie firmy kurierskie oferują nam wiele ułatwień. W niektórych przypadkach wystarczy tylko wejść na konkretną stronę internetową, podaną w linku, w e-mailu od przewoźnika. Czasami jednak jest konieczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Jak zmienić miejsce doręczenia paczki na przykładzie konkretnych firm kurierskich?

Zmiana adresu doręczenia w systemie DHL

W momencie, gdy paczka zostanie przekazana kurierowi, otrzymamy powiadomienie, że przesyłka jest „w doręczeniu”. Następnie należy zalogować się na stronie www.przekieruj.dhlparcel.pl, wpisując numer przesyłki oraz kod PIN otrzymany w mailu lub SMS-ie. Ustalamy nowe miejsce doręczenia paczki. Czynność tą możemy wykonać już w dniu nadania do godziny 23:59, albo gdy zostaniemy poinformowani o pierwszej nieudanej próbie doręczenia. Należy pamiętać, po dwóch nieudanych próbach nasze zakupy trafiają do nadawcy i wtedy należy się kontaktować z nim w celu ponownego wysłania lub anulowania zamówienia.

Jak działać w przypadku wysyłki poprzez FedEx?

W przypadku firmy FedEx, by zmienić miejsce doręczenia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Możemy zrobić to telefonicznie od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 18:00 pod numerem 801 002 800 dla telefonów stacjonarnych lub 22 211 80 00 dla telefonów komórkowych. Mamy też możliwość skontaktowania się z Biurem poprzez formularz dostępny na stronie internetowej: www.fedex.com/pl/contact/writefedex.html. Najpierw wybieramy odpowiednie pola informując czy nasza przesyłka jest międzynarodowa, czy krajowa. Następnie zostaniemy przekierowani do konkretnego działu Obsługi Klienta, gdzie zaznaczamy opcję, z kim konkretnie chcemy się kontaktować. W przypadku zmiany miejsca doręczenia jest to BOK. Uzupełniamy formularz, a odpowiedź, według informacji na stronie, otrzymamy w przeciągu 24 godzin.

Przesyłkę dostarcza GLS

Podobnie jak w przypadku firmy DHL, GLS oferuje szybkie i bezproblemowe przekierowanie paczki do wybranego przez nas punktu Parcel Shop albo zmianę miejsca doręczenia. Jest to możliwe, poprzez powiadomienie o nadchodzącej dostawie wysłane e-mailem, w którym będzie link do śledzenia naszego zamówienia (zob. screen niżej).

Jeśli nie mamy takiego maila, to jest też inna opcja. Po wpisaniu numeru przesyłki oraz kodu pocztowego oryginalnego adresu dostawy na stronie www.gls-group.eu/PL/pl/przekierowanie-paczki, zostaniemy przeprowadzeni przez proces ustawiania nowego miejsca dostawy naszego zamówienia. Przekierowanie paczki po pierwszej nieudanej próbie doręczenia również jest możliwe. Wystarczy posiadać awizo, które pozostawił kurier i postępować według kroków opisanych powyżej. Wszystkie zmiany, jakich dokonujemy, są bezpłatne i nie jesteśmy narażeni na dodatkowe koszty.

Pocztex a zmiana adresu dostawy

Jeśli nasza paczka idzie Pocztą Polską, by zmienić miejsce odbioru paczki, musimy wypełnić formularz. Znajdziemy go na stronie www.eformularze.poczta-polska.pl/zadanie-dosylania/, gdzie wystaczy uzupełnić rubryki odpowiednimi danymi, a nasza paczka zostanie przekierowana na podany adres. Zmieniając dane odbioru przez Internet, jako odbiorcy nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów, ale dokonując korekty w placówce pocztowej, musimy uiścić jednorazową opłatę 6 złotych i jest to kwota uzależniona od rodzaju przesyłanej przesyłki. W przypadku, gdy zaznaczymy opcję zapłaty „za pobraniem’, zmiana adresu dostarczenia jest niemożliwa.

Wypróbuj brokera usług kurierskich

Coraz łatwiejsze formalności

Mogłoby się wydawać, że zamawiając paczkę na konkretny adres, nie możemy wprowadzić już żadnych zmian i musimy podporządkować nasze plany pod odbiór konkretnej przesyłki. Wystarczy jednak dokładnie czytać powiadomienia, które otrzymujemy od przewoźnika, a potrzebnych modyfikacji dokonamy od ręki, bez konieczności zmiany planów wyjazdowych.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos