Nadanie paczki w punkcie - na czym polega usługa i jak nadawać paczki w punktach?

Chcesz skorzystać z możliwości nadania paczki w punkcie, ale nie wiesz, jak to zrobić? Zobacz, z jakich usługi nadania w punkcie możesz skorzystać w serwisie Furgonetka.pl i sprawdź krok po kroku, jak wygląda procedura nadania przesyłek w punktach u poszczególnych przewoźników.

Nadanie paczki w punkcie to usługa kurierska polegająca na możliwości nadania przesyłki w wybranym przez przewoźnika punkcie – może to być kiosk (paczka w RUCHu), sklep lub punkt handlowy (UPS), usługi partnerskie (DPD) czy dedykowane urządzenie (Paczkomaty InPost). Jakie są korzyści nadania paczki w punkcie? Największą zaletą takiej usługi jest samodzielność i możliwość wyboru najkorzystniejszego dla siebie terminu nadania paczki oraz wskazania dogodnej lokalizacji. Nie musimy czekać na kuriera w domu. Wybierając punkt nadania w określonym miejscu np. w drodze na uczelnię, do pracy czy na umówione spotkanie, możemy bezproblemowo nadać przesyłkę i wrócić do dalszych obowiązków.

Jak nadawać paczki w punktach? Zobacz, jak to zrobić i czym różnią się usługi nadania paczki w punktach u konkretnych przewoźników.

Jak nadać paczkę w serwisie Furgonetka?

1. Załóż bezpłatne konto w serwisie.

2. Zaloguj się do konta, na stronie głównej lub w Panelu Klienta kliknij przycisk “Dodaj przesyłkę”.

3. Uzupełnij dane nadawcy i odbiorcy oraz szczegóły paczki. W przypadku opcji nadania paczki w punkcie dodatkowo wybierz opcję “Dostarczę przesyłkę do punktu” oraz w sposobie doręczenia oznacz “Odbiorca odbierze przesyłkę z punktu”.

Wybierając usługę paczka w RUCHu wystarczy wybrać punkt odbioru i zanieść paczkę do właściwego kiosku, wybierając opcje UPS można wybrać opcję nadania w punkcie a np. doręczenie kurierem. InPost Paczkomaty, Paczka w RUCHu, DPD Pickup i UPS Access Point oferują wariant P2P czyli point to point, gdzie nadawca zanosi przesyłkę do punktu a odbiorca odbiera ją samodzielnie ze wskazanego punktu. Dodatkowo w usłudze DPD Pickup i UPS Access Point dostępny jest wariant P2D czyli point to door, w którym nadawca zanosi przesyłkę do punktu a kurier doręcza ją pod adres odbiorcy. Możliwy jest także wariant D2P czyli door to point, gdzie kurier przyjeżdża po przesyłkę do nadawcy a odbiorca odbiera ją samodzielnie ze wskazanego punktu – taka opcja dostępna jest dla usługi UPS Access Point.

4. Wybierz firmę przewozową, z której chcesz skorzystać i kliknij “Zapisz do wysłania”.

5. Na kolejnej stronie (zakładka „Do wysłania”) zaznacz przesyłki, które chcesz w danej chwili zamówić oraz kliknij “Zapłać i Zamów”.

6. Jeśli nie masz wystarczających środków na koncie prepaid, zostaniesz przekierowany do systemu DotPay, przez który dokonasz przedpłaty za zamówienie. Jeśli posiadasz środki na saldzie w serwisie, zostaną one pobrane automatycznie.

7. Po zaksięgowaniu dokonanej wpłaty lub pobraniu środków dostępnych na saldzie, zamówienie zostanie zarejestrowane, a na naszej stronie zostanie wyświetlone potwierdzenie rejestracji przesyłki wraz z dostępem do dokumentów przewozowych.

W zależności od tego, jakiego przewoźnika wybrałeś, należy wydrukować odpowiednie dokumenty (znajdziesz je w opcjach przesyłki, a także w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie po złożeniu zamówienia).

DPD PICKUP

Sieć obejmująca możliwość nadania i odbioru przesyłek w placówkach partnerskich. W placówkach można z łatwością nadać lub odebrać przesyłkę a także skorzystać z szeregu usług dodatkowych, w tym ubezpieczyć przesyłkę czy nadać paczkę za pobraniem. Jak nadać przesyłkę w punkcie DPD Pickup i jakie dokumenty wydrukować?

Wybierz dogodny punkt nadania, następnie wydrukuj protokół przekazania towaru i etykietę z adresem Odbiorcy – naklej ją na przesyłkę, przygotuj paczkę i zanieś ją do wskazanego przez siebie punktu.

O czym należy pamiętać:

1. Jak anulować etykietę z DPD Pickup?

Etykietę można anulować z poziomu Panelu Klienta klikając ikonę przekreślonego kółka.

 2. W ciągu ilu dni mogę dostarczyć paczkę do punktu DPD Pickup?

Etykieta DPD nie ma terminu ważności, zatem paczkę można nadać w dowolnym terminie.

3. W ciągu ilu dni mogę odebrać przesyłkę?

Masz 7 dni kalendarzowych na odbiór paczki, licząc od dnia przekazania przesyłki do punktu DPD Pickup. Jeśli paczka nie zostanie odebrana w podanym terminie, zostanie zwrócona do nadawcy.

4. Jak zostanę poinformowany o dostarczeniu przesyłki?

Jeśli w zakładce “Powiadomienia” w ustawieniach konta zaznaczyłeś opcję powiadomienia o doręczeniu, zostaniesz poinformowany o statusie przesyłki e-mailem.

5. Czy mogę wybrać zapasowy punkt?

W usłudze DPD Pickup nie ma możliwości wskazania zapasowego punktu DPD Pickup do którego może nastąpić doręczenie.

Ceny zaczynają się już od stawki: 8,87 zł netto. Pełną ofertę sprawdzicie tutaj: https://furgonetka.pl/cennik/dpd.

UPS ACCESS POINT

Access Point to usługa, w której przynajmniej jedna strona transportu to punkt. Przesyłka może zostać nadana w punkcie i doręczona do punktu, odebrana od nadawcy i doręczona do punktu lub nadana w punkcie i doręczona pod drzwi odbiorcy. Jak nadać paczkę w punkcie UPS Access Point i jakie dokumenty wydrukować?

Wybierz dogodny punkt nadania, wydrukuj etykietę z adresem Odbiorcy i naklej ją na przesyłkę i protokół COD (gdy nadajesz paczkę z opcją za pobraniem). Następnie przygotuj paczkę i zanieś ją do wskazanego przez siebie punktu.

O czym należy pamiętać:

1. Jak anulować etykietę z UPS Access Point?

Etykietę można anulować z poziomu Panelu Klienta klikając ikonę przekreślonego kółka.

2. W ciągu ilu dni mogę dostarczyć paczkę do punktu UPS Access Point?

Etykieta UPS nie ma terminu ważności, zatem paczkę można nadać w dowolnym terminie.

3. W ciągu ilu dni mogę odebrać przesyłkę?

Masz 10 dni kalendarzowych na odbiór paczki, licząc od dnia przekazania przesyłki do punktu UPS Access Point. Jeśli paczka nie zostanie odebrana w podanym terminie, zostanie zwrócona do nadawcy.

4. Jak zostanę poinformowany o dostarczeniu przesyłki?

Jeśli w zakładce “Powiadomienia” w ustawieniach konta zaznaczyłeś opcję powiadomienia o doręczeniu, zostaniesz poinformowany o statusie przesyłki e-mailem.

5. Czy mogę wybrać zapasowy punkt?

W usłudze UPS Access Point nie ma możliwości wskazania zapasowego punktu UPS Access Point do którego może nastąpić doręczenie.

Ceny zaczynają się już od stawki: 7,89 zł netto. Pełną ofertę sprawdzicie tutaj: https://furgonetka.pl/cennik/ups.

INPOST PACZKOMATY

Paczkomaty InPost to sieć urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek, w wybranej przez klienta lokalizacji. Jak nadać przesyłkę w paczkomacie InPost i jakie dokumenty wydrukować?

Przesyłkę nadaną w naszym serwisie należy zostawić w wybranym paczkomacie. Dostęp do odpowiedniej skrytki uzyskasz po wprowadzeniu na ekranie paczkomatu kodu nadania z etykiety i numeru paczki (który możesz zeskanować lub wpisać ręcznie). Przesyłkę odbierasz, wpisując na panelu Paczkomatu InPost numer telefonu komórkowego oraz kod odbioru, który otrzymasz SMS-em i mailem. Na odebranie paczki masz 2 dni.

O czym należy pamiętać:

1. Jak anulować etykietę z InPost Paczkomaty?

Etykietę InPost Paczkomaty można anulować dopiero po odznaczeniu przez przewoźnika statusu “Etykieta Przeterminowana” (InPost odznacza status po miesiącu od zamówienia). Wówczas należy zgłosić przesyłkę do anulowania, kontaktując się z nami przez formularz kontaktowy.

2. W ciągu ilu dni mogę dostarczyć przesyłkę do paczkomatu?

Każda przygotowana etykieta ma określoną ważność – 30 dni. Po tym okresie włożenie paczki do paczkomatu nie jest możliwe.

3. W ciągu ilu dni mogę odebrać przesyłkę?

Masz 48 godzin na odebranie przesyłki w paczkomacie. Po tym okresie przesyłkę przez kolejnych 3 dni będziesz mógł odebrać w Oddziale InPost. Jeśli paczka nie zostanie odebrana w ciągu 3 dni, będzie zwrócona do nadawcy na koszt składającego zamówienie.

4. Jak zostanę poinformowany o dostarczeniu przesyłki?

W momencie włożenia paczki do Paczkomatu przez kuriera InPost, system informatyczny wyśle Ci powiadomienie SMS-em i e-mailem z informacją, że paczka oczekuje na odbiór. Informacja zawierać będzie numer przesyłki, numer Paczkomatu InPost, adres paczkomatu oraz kod odbioru potrzebny do odebrania paczki.

5. Czy mogę wybrać paczkomat zapasowy?

Nie ma możliwości wskazania zapasowego paczkomatu Inpost, do którego może nastąpić doręczenie.

6. Co zrobić w przypadku awarii paczkomatu?

W przypadku awarii Paczkomatu należy taki przypadek zgłosić do infolinii technicznej (czynna w godzinach 6-22, 801 400 100 dla telefonów stacjonarnych, 722 444 000 dla telefonów komórkowych), gdzie jest możliwość uzyskania wydłużenia czasu ponad założone 48h.

Ceny zaczynają się już od stawki: 8,19 zł netto. Pełną ofertę sprawdzicie tutaj: https://furgonetka.pl/cennik/inpost.

Paczka w RUCHu

Paczka w RUCHu to usługa, która umożliwia nadanie przesyłki lub jej odbiór w dowolnym kiosku RUCH z ponad 4000 obecnych w całym kraju. Dzięki niej, to klienci decydują, kiedy i gdzie nadadzą lub odbiorą swoją paczkę, wybierając najdogodniejszy dla siebie punkt. Zlecenia nadania można dokonać za pośrednictwem Internetu, a odbioru dokonuje się podając pracownikowi punktu specjalny kod otrzymany w wiadomości SMS. Usługa zapewnia możliwość śledzenia drogi przesyłki online. Jak nadać przesyłkę w kiosku RUCH i jakie dokumenty wydrukować?

Wybierz dogodny punkt nadania – formularz zamówienia wymaga wskazania konkretnego punktu nadania, jednak możesz dostarczyć przesyłkę do dowolnego punktu RUCH. Należy jednak pamiętać o tym, że sieć ma również tzw. Punkty Partnerskie, do których nie można nadawać paczek. Po wybraniu punktu nadania wydrukuj druk adresowy z adresem Odbiorcy i naklej go na przesyłkę, następnie przygotuj paczkę i zanieś ją do wskazanego przez siebie punktu.

O czym należy pamiętać:

1. Jak anulować etykietę paczki w RUCHu?

Etykietę można anulować z poziomu Panelu Klienta klikając ikonę przekreślonego kółka.

2. W ciągu ilu dni mogę dostarczyć paczkę do punktu w ramach usługu paczka w RUCHu?

Termin ważności etykiety paczki w RUCHu wynosi 14 dni kalendarzowych licząc od daty jej wygenerowania. Po tym okresie dostarczenie przesyłki do wybranego nie jest możliwe.

3. W ciągu ilu dni mogę odebrać przesyłkę?

Masz 5 dni roboczych na odbiór paczki, licząc od dnia przekazania przesyłki do punktu w ramach usługi paczka w RUCHu. Jeśli paczka nie zostanie odebrana w podanym terminie, zostanie zwrócona do nadawcy.

4. Jak zostanę poinformowany o dostarczeniu przesyłki?

Jeśli w zakładce “Powiadomienia” w ustawieniach konta zaznaczyłeś opcję powiadomienia o doręczeniu, zostaniesz poinformowany o statusie przesyłki e-mailem.

5. Czy mogę wybrać zapasowy punkt?

W usłudze paczka w RUCHu nie ma możliwości wskazania zapasowego punktu do którego może nastąpić doręczenie.

Ceny zaczynają się już od stawki: 5,99 zł netto. Pełną ofertę sprawdzicie tutaj: https://furgonetka.pl/cennik/ruch.

Podsumowanie

Usługi nadania w punktach są coraz popularniejsze ze względu na stosunkowo niskie koszty i wygodę. Nadanie w punkcie jest proste i bez problemu każdy sobie z nim poradzi. Ważne jest jednak to, żeby pamiętać o wcześniejszym wydrukowaniu i naklejeniu etykiet oraz o tym, ile ma się czasu na zaniesienie przesyłki do wybranego punktu.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos