Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #6

Dziś piątek, chyba ulubiony dzień tygodnia każdego z nas, bo za chwilę zaczynamy weekend. 😉 Dla mnie piątek, to też czas, by podrzucić Wam do przeczytania na weekend kilka ciekawych informacji z naszej branży. Zapraszam zatem na porcję świeżych newsów z ostatnich dni.

Amazon chce mieć sieć transportu morskiego

Amerykański gigant ogłosił, że zamierza wejść w kolejny segment logistyczny. Kilka miesięcy temu firma zainwestowała w sieć lotniczą, w 2014 w lądową flotę aut, a teraz chce iść dalej i “wypłynąć na głębokie wody”, a raczej jeszcze głębsze niż dotychczas. Tę decyzję Amazon tłumaczy głównie wzrastającymi wpływami z rynków zamorskich. Jednak wiele osób z branży dopatruje się w tym reakcji na podpisaną w styczniu umowę Alibaby z największym światowym oceanicznym przewoźnikiem kontenerowym Maersk Line. Nie od dziś wiadomo, że chiński potentat depcze Amazonowi po piętach. Jednak patrząc na ruchy amerykańskiego giganta, myślę, że taka inwestycja była już w planach, a krok ze strony Alibaby mógł ją jedynie przyśpieszyć.

Zobacz: http://logistyka.wnp.pl/amazon-wejdzie-w-nowy-segment-logistyki,290694_1_0_0.html

IKEA buduje eko-sklep

Szwedzka marka chce postawić w londyńskim Greenwich sklep oparty na ekologicznej formule. W budynku miałyby być zastosowane różne rozwiązania, wpisujące się w trend zrównoważonego rozwoju. Chodzi m.in. o ekologiczne materiały budowlane, panele słoneczne, ogród na dachu obiektu, zbieranie wody deszczowej oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych. Podobno projektowi budowy sprzeciwiają się mieszkańcy, którzy i tak narzekają na nadmierny ruch w okolicy. Zapewne taki sklep przyciągnąłby wiele osób, nie tylko potencjalnych klientów, ale także takich, którzy odwiedzili by go ze zwykłej ciekawości.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/ikea-buduje-eko-sklep-panele-sloneczne-ogrod-na-dachu-i-zbieranie-wody-deszczowej,58384.html

PKO BP kupił startup ZenCard

Polski bank kupił startup oferujący technologię marketingu transakcyjnego dla sieci handlowych, sklepów i punktów usługowych. Pozwala on na stworzenie programu rabatowo-lojalnościowego opartego na wykorzystaniu kart płatniczych. ZenCard daje możliwość nagradzania klienta za transakcje bezgotówkowe. Sprzedawcy mogą za pośrednictwem ZenCard tworzyć programy lojalnościowe, przyznawać zniżki czy oferty dodatkowe. Dodatkowo system łączy dane o zakupach online i offline, umożliwiając dopasowanie promocji do zachowań i zainteresowań klientów. Po przejęciu przez PKO BP rozwój tej technologii będzie możliwy dzięki integracji z siecią blisko 150 tys. terminali agenta rozliczeniowego. Trzeba przyznać, że jest to duży krok w celu umasowienia płatności bezgotówkowych w Polsce.

Czytaj: http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/bez-kuponow-bonow-i-kodow-rabatowych-pierwszy-program-lojalnosciowy-na-karty-platnicze,51856.html

Za chwilę wchodzi nowy standard zdjęć i miniaturek na Allegro

Nowy standard wchodzi od 1 lutego. Kto nie dostosuje się do zmian, ten straci Standard Allegro, zaś obsługa Allegro.pl usunie wszystkie aukcje bez prawidłowej miniatury. Na nowych zdjęciach będzie można prezentować wyłącznie sprzedawany przedmiot lub zestaw przedmiotów, dozwolone są też prezentacje produktu na modelach. Zakazane za to jest pokazywanie logotypów producenta, publikowanie zdjęć z tekstem czy eksponowanie logotypu swojego sklepu. Portal na pewno zyska na przejrzystości i będzie przypominał nie tyle platformę aukcyjną, co galerię internetową. To naturalne, że sprzedawcom może się ten ruch nie podobać. Jednak ja osobiście, jako klient cieszę się na lepsze zdjęcia i brak dużych, bijących po oczach napisów zasłaniających produkt.

Więcej: http://mensis.pl/juz-1-lutego-wchodzi-nowy-standard-miniaturek-zdjec-allegro/

Buttony Amazona dostępne w formie internetowej

Do tej pory, buttony można było zamówić i przykleić do ściany. Teraz można je wygenerować online do każdego produktu, który można zakupić w ofercie Prime. Ma to na celu ułatwić i przyspieszyć klientom zakupy na Amazonie. Buttony Amazon Dash wchodzą do coraz większej liczby krajów. Niedawno pojawiły się w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe Wall Street Journal podaje, że produkty kupowane za pomocą Amazon Dash są droższe. Czyli za ulepszenia trzeba jednak płacić… Więcej szczegółów znajdziecie w linku poniżej. 😉

Zobacz: http://internetretailing.net/2017/01/amazon-dash-buttons-go-virtual-online-mobile/

Na dziś już wszystko. 😉 Dzięki za uwagę i na kolejne wydanie naszych newsów zapraszamy już we wtorek.

Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com