Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #20

Piątek rozpoczynamy dwudziestym już wydaniem naszej prasówki. Nie narzekamy na szczęście na brak tematów do pisania, dlatego bez zbędnych ceregieli zaczynamy nasz przegląd prazy i najważniejszych informacji z branży z ostatnich dni.

Amazon wchodzi na nowy rynek

Amazon podjął pierwsze kroki w stronę otwarcia swojego biznesu na rynku australijskim. Firma zamierza inwestować w duże hale magazynowe. Pewne źródła podają, że Amazon podjął w tym celu współpracę z Goodman Group, który posiada, buduje i zarządza nieruchomościami logistycznymi w Australii. Amerykański gigant ma już dwa centra w Sydney, chociaż nie potwierdził oficjalnie swojego wejścia na rynek, to reklamuje już ponad setkę miejsce pracy. Dodatkowo firma złożyła wniosek o zastrzeżenie 10 swoich znaków towarowych, tj. Amazon Dash czy Amazon Echo. Wszystko wskazuje zatem na to, że niebawem może ruszyć ze sprzedażą również tam.

Patrz: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Amazon-wkracza-do-Australii-7504706.html

Masterpass dostępny w PayU

Elektroniczny portfel od Mastercard wzbogacił ofertę płatności internetowych PayU.  Masterpass umożliwia płatności u ponad połowy sprzedawców internetowych w Polsce i ponad 250 tys. na świecie. System pozwala na rejestrację kart Mastercard, Maestro oraz Visa, a transakcje są przetwarzane w trybie online – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z raportu „Płatności Cyfrowe 2016”, wynika, że 41% polskich internautów kupuje w internecie, z czego 46% korzysta z płatności elektronicznych. Internauci, którzy dokonywali bezgotówkowych płatności za zakupy w internecie w ciągu ostatniego pół roku, w większości wskazywali na ich wygodę i szybkość (odpowiednio 61% i 42% odpowiedzi). Tak naprawdę płacenie to najmniej lubiany moment podczas zakupów online, więc warto pamiętać, żeby zaoferować swoim klientom jak największy wybór form płatności.

Zobacz: http://mamstartup.pl/e-commerce/10884/portfel-elektroniczny-masterpass-dostepny-w-payu

Poczta Polska zgarnęła kontrakt na ochronę lotniska

Dziś piszemy o polskim operatorze pocztowym w trochę innym kontekście. Poczta Polska wygrała przetarg na świadczenie usług ochroniarskich dla lotniska Katowice-Pyrzowice. To największa umowa na tego typu usługi, jaką podpisała ta państwowa firma w swojej historii.  O ochronę zadba stu operatorów kontroli bezpieczeństwa, którzy będą doglądać lotniskowych obiektów przez cztery najbliższe lata. Nie każdy wie, że w Poczcie Polskiej zatrudnionych jest około 2,5 tysiąca uzbrojonych pracowników, specjalizujących się w ochronie oraz tzw logistyce gotówki. Firma dysponuje własnymi pojazdami specjalistycznymi, posiada własny ośrodek szkoleniowy z zakresu Ochrony Lotnictwa Cywilnego. Wiedzieliście, że PP ma taki potencjał w tym sektorze?

Czytaj: http://innpoland.pl/133647,to-sie-dzieje-naprawde-najwiekszy-w-historii-kontrakt-na-ochrone-zgarnela-wlasnie-poczta-polska

Wirtualne przymierzalnie pojawią się w sklepach?

Słyszeliście o nowoczesnych przymierzalniach? Pozwalają one na skomponowanie własnych zestawów ubrań oraz wydrukowanie listy wybranych zakupów. Działa to tak, że klient staje przed inteligentnym lustrem, które wczytuje jego pozę, wymiary i wzrost. Sterując zdalnie dłonią, wybiera kolejne ubrania, w których chce zobaczyć swoje odbicie. Może zmienić kolor mierzonej koszuli albo dobrać do niej inne ciuchy. Takie przebieranie odbywa się bez noszenia wieszaków, stania z nimi w kolejce i męczenia się w małej przymierzalni. Jeśli komuś spodoba się efekt końcowy przymierzonej stylizacji może się nim podzielić w Social Media. Jestem bardzo ciekawa, co o tym myślicie. Wprawdzie cały proces wydaje się mocno uproszczony i krótszy, ale osobiście nie jestem do tego przekonana. Mogłabym spróbować przymierzyć kilka rzeczy w taki sposób dla zabawy, ale będąc już na miejscu wolałabym wcisnąć się w spodnie i zobaczyć, jak będą się układać na mojej figurze. A Wy?

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/wirtualne-przymierzalnie-zrewolucjonizuja-branze-odziezowa,59577.html

Usługa paczka w RUCHu z rekordowymi wzrostami

Na koniec polecamy wywiad z naszym partnerem dotyczący jednej z usług, którą znajdziecie w naszej ofercie. Chodzi mianowicie o paczkę w RUCHu, która w 2016 roku zrealizowała aż o 100% więcej zleceń niż w roku ubiegłym. Na naszym blogu już pisaliśmy o popularności i potencjale usług click&collect, dlatego tego typu rozwiązania są coraz milej postrzegane przez klienta, zwłaszcza, że są również tańsze. 

Więcej na: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/paczka-w-ruchu-w-2016-roku-miala-100-proc-wiecej-realizacji,59640.html

Tym akcentem kończymy dzisiejsze wydanie faktów w e-commerce i standardowo zapraszam Was już na kolejne, które znajdziecie na naszym blogu we wtorek. 😉

Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com