Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #30

Dotarliśmy do kolejnej ‘dziesięcznicy” naszego przeglądu prasy. Czas szybko leci i w e-commerce dzieje się tak dużo, że nawet nie zauważyłam, że dzielę się z Wami newsami z naszej branży już po raz trzydziesty. Dzięki, że jesteście z nami i zaczynajmy te rocznicowe wydanie, bo jest o czym pisać. Poznajcie najważniejsze informacje z tego tygodnia. 😉

Internetowy Lidl w Chinach

Niemiecka sieć spożywcza otworzyła e-sklep w Chinach. Jest on umieszczony na internetowej platformie Tmall Global, która należy do koncernu Alibaba. Lidl prowadzi już sprzedaż online w kilku krajach europejskich: w Niemczech, Belgii i Holandii oraz Hiszpanii. Podobno decyzja o wejściu na chiński rynek podyktowana jest tym, że europejskie produkty cieszą się tam dużym powodzeniem. My też lubimy Lidla, to może jakaś sprzedaż internetowa w Polsce?

Czytaj: https://retailnet.pl/2017/05/23/115823-lidl-wchodzi-kolejny-rynek-e-commerce/

Topaz uruchamia odbiór zakupów internetowych w modelu click&collect

Polska sieć marketów spożywczych Topaz zamierza wprowadzić możliwość złożenia zamówienia online i odebrania go w sklepie stacjonarnym. Zakupy w modelu click&collect mają zostać uruchomione w trzecim kwartale tego roku. To znak, że nawet mniejsze i mniej rozpoznawalne marki widzą potencjał w e-commerce oraz inwestują w ten kanał sprzedaży, co nas klientów bardzo cieszy.

Patrz także: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/topaz-inwestuje-w-system-click-amp-collect,144708.html

Tesco dostarczy zakupy internetowe w godzinę

Ta ekspresowa dostawa testowana jest w Wielkiej Brytanii. Decydując się na usługę “Tesco Now” klient będzie mógł  wybrać maksymalnie 20 produktów z 3 tysięcy artykułów takich jak m.in. świeże warzywa i owoce, mięsa, mrożonki, pieczywo, czy nabiał. Koszt takiej dostawy ma wynosić 5,99 funtów. Tesco od dłuższego czasu wprowadza coraz więcej udogodnień związanych ze sprzedażą internetową swoich produktów na terenie Anglii, jakby trochę goniąc Amazona, który jest w UK bardzo popularną platformą i to właśnie tam testuje swoje innowacyjne pomysły związane dostawami.

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/05/24/115841-tesco-dostarczy-e-zakupy-godzine/

Produkty z niemieckiego eBay’a zamówimy do Polski

eBay.de rozpoczął współpracę z  dostawcą usług logistycznych Borderlinx, dzięki czemu polscy użytkownicy będą mogli zamawiać produkty z niemieckiej platformy. Dzięki rozwiązaniom dostarczanym przez Borderlinx polskie e-klient otrzyma wirtualny adres w Niemczech. Towar kupiony na eBay.de trafi do magazynu Borderlinx, a dopiero stamtąd do klienta końcowego w Polsce. Wysyłka ma trwać około 3 dni roboczych. Prawie 70% wszystkich dostaw z eBay.de na obszarze Niemiec jest bezpłatna. Koszty dla polskiego użytkownika w tym przypadku, wiążą się z wysyłką z magazynu Borderlinx do Polski. Stała cena dostawy do Polski wynosić ma 15,5 euro za przesyłkę do 30 kg. Będziecie zamawiać?

Więcej: http://e-biznes.pl/ebay-rozpoczyna-wspolprace-borderlinx/

Polski rynek magazynowy kwitnie dzięki Amazonowi

Pierwszy kwartał 2017 roku był najlepszym w historii polskiego rynku magazynowego. Wszystko dzięki zagranicznym firmom handlowym. Duży wpływ miał na to Amazon, który zamówił u Panattoni magazyn typu BTS (built-to-suit) o wielkości 135 tys. mkw. w Sosnowcu. Podobny magazyn na 161 tys. mkw. powstaje dla amerykańskiego giganta w Szczecinie. Wszystko fajnie, bo często dzięki temu, że część produktów jest magazynowana w Polsce, to zamawiając towar z zagranicznych stron Amazona, możemy otrzymać go nawet na drugi dzień. Wiemy, bo kilka razy spotkała nas już taka niespodzianka. Ale drogi Amazonie, bardzo prosimy o uruchomienie sprzedaży internetowej w naszej pięknej i dużej Polsce. 😉

Zobacz: http://businessinsider.com.pl/finanse/gdzie-sa-magazyny-sieci-handlowych-w-polsce/xxe74qy  

GLS rozszerza swoje usługi międzynarodowe

Firma kurierska poszerzyła swoją ofertę FlexDeliveryService o kolejne kraje europejskie. Obecnie działa ona już na terenie 12 państw. Klienci sklepów internetowych z tych krajów mogą wybrać nie tylko formę dostawy, ale również konkretną datę doręczenia przesyłki, a w niektórych lokalizacjach nawet konkretną godzinę doręczenia. Klient coraz rzadziej chce czekać na paczkę, dlatego coraz więcej firm będzie inwestować w elastyczne formy dostawy.

Patrz: https://ecommercenews.eu/gls-expands-flexdeliveryservice-in-europe/

PayPal i Alipay najpopularniejszymi formami płatności internetowych w Europie

Według badania Barometr E-shopper przeprowadzonego dla DPDgroup najpowszechniejszą metodą płatności za e-zakupy w Europie są systemy elektroniczne, takie jak PayPal czy Alipay – korzysta z nich aż 42% ankietowanych. Przelewy bankowe są najpopularniejsze w Estonii (68%) i Czechach (58%), a z kolei aż 72% Słowaków najczęściej wybiera płatność za pobraniem. A Wy jak najczęściej płacicie za zakupy online?

Zobacz: http://e-logistyka.pl/wiadomosci/jakie-sa-najpopularniejsze-metody-platnosci-za-e-zakupy-w-europie.html

PayPal ogłosił rozszerzenie Ochrony Sprzedających w Polsce

Użytkownicy, którzy są odbiorcami płatności przesłanych przez klientów, mogą liczyć na zabezpieczenie np. w momencie kiedy otrzymają niezweryfikowaną płatność np. poprzez przejęte konto. Sprzedający mogą również liczyć na ochronę w sytuacji kiedy przeciwko nim wystosowano obciążenie zwrotne lub roszczenie uzasadniane tym, że kupujący nie otrzymał przedmiotu. Program oprócz produktów fizycznych obejmie również płatności za usługi (np. design, edukacja czy fotografia), bilety (na koncerty, przedstawienia, wydarzenia sportowe etc.) oraz podróże (wycieczki, loty, rezerwacje hotelowe etc.).

Czytaj: http://antyweb.pl/paypal-rozszerzenie-ochrony-sprzedajacych-w-polsce/

Szwajcarki robot dostarczający przesyłki

Szwajcarska firma TeleRetail zaprezentowała robot, który może dostarczyć przesyłki aż w promieniu 80 kilometrów. Jest on innowacyjny, ponieważ większość tego typu autonomicznych maszyn działa w obrębie tylko kilku kilometrów, a ten robot może być używany nie tylko do dostaw miejskich, ale i wiejskich. Zerknijcie na stronę, bo maszyna wygląda naprawdę ciekawie.

Zobacz szczegóły: https://ecommercenews.eu/swiss-startup-teleretail-enters-delivery-robot-market/

Na dziś to już wszystkie fakty, które Wam przygotowałam. Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca i wpadniecie na bloga także w przyszłym tygodniu. Miłego weekendu. 😉

Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com