Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #44

Ten tydzień minął tak szybko, że mam wrażenie, że ostatnie wydanie prasówki pisałam dosłownie wczoraj. To zapewne dlatego, że zarówno ja, jak nasz cały zespół, w tym tygodniu żyliśmy naszą konferencją eDelivery 2017. Zapewne część z Was była z nami, za co bardzo Wam dziękuję i mam nadzieję, że wynieśliście z niej kilka ciekawych oraz przydatnych informacji. Po nadrobieniu newsów z tego tygodnia serdecznie zapraszam Was na naszą prasówkę. 😉

Amazon przejmie Carrefoura?

W tym tygodniu świat obiegły spekulacje, że Amazon planuje przejąć francuską sieć supermarketów. Według gazety „Valeurs Actuelles”, taka transakcja miałaby sens, gdyż wartość firmy Carrefour wynosi 13 miliardów euro, podczas gdy wartość Amazona szacuje się na 394 miliardów. Amazon chce wejść w sprzedaż żywności na rynek europejski, a przejęcie takiej sieci jak Carrefour bardzo by mu w tym pomogło. Takie przejęcie byłoby na pewno ciekawym ruchem, chociaż osobiście uważam je za mało prawdopodobne.

Zobacz: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/amazon-przejmie-carrefoura,149581.html

Dachser testuje rowery dostawcze

Dachser zaprezentował prototyp specjalnie zaprojektowanego roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Elektrycznie wspomagane rowery dostawcze dla ostatniej mili, które mogą unieść 250 kg i działają we wszystkich obszarach otwartych dla ruchu rowerowego, są testowane w centrum Stuttgartu, a niedługo pojawią się także w Berlinie. Coraz więcej firm inwestuje w rozwiązania, które skrócą czas dostawy ostatniej mili, zwłaszcza na terenie zatłoczonych i ruchliwych miast. To nie jedyne innowacje, które w tym temacie wprowadza Dachser, a przeczytać o nich możecie w linku poniżej.

Czytaj: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/dachser-testuje-rowery-dostawcze-dla-logistyki-miejskiej,64397.html

Walmart dostarczy zakupy wprost do lodówek klientów

Walmart nawiązał współpracę z firmą August Home, inteligentnym start-upem, który umożliwi dostawcom marketu wejście do domów klientów poprzez jednorazowe hasło dostępu i pozostawienie zamówionych zakupów w lodówce odbiorców. Klient otrzyma powiadomienie, gdy kurier pojawi się w jego domu, a kamery August Home pozwolą mu na oglądanie całego procesu dostawy za pomocą specjalnej aplikacji. Test usługi odbędzie się w Dolinie Krzemowej w USA. To już zupełnie nowy level w dostawach, który zapewne jeszcze przez długi czas nie będzie rozpowszechniony, ale na pewno znajdą się entuzjaści takiej opcji doręczenia. Dla wielu klientów wygoda to priorytet.

Sprawdź: http://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/walmart-testuje-dostawe-prosto-do-lodowek-klientow,2538403,4141

Poczta Polska podpisała porozumienie z China Post

Poczta Polska i China Post Group podpisały wstępne porozumienie, dotyczące transportu przesyłek drogą lądową z portu przeładunkowego w Małaszewiczach do 30 krajów europejskich. Kolejnym krokiem, będzie podpisanie umowy finalnej, która wejdzie w życie po wygaśnięciu trwającego 6 miesięcy porozumienia. Zagraniczna ekspansja to jeden z celów strategicznych polskiego operatora logistycznego.

Więcej: https://www.forbes.pl/biznes/poczta-polska-podpisala-porozumienie-z-china-post-korzysci-takze-dla-polskich/jetnnfy

75% e-klientów nie finalizuje swoich zakupów

Według Fullestop w I kw. 2017 r. globalny wskaźnik klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji w e-sklepach, wyniósł aż ponad 75%. Każdego roku firmy tracą z tego powodu 4 biliony dolarów. Za 3/4 wszystkich porzuceń koszyków odpowiadają zbyt wolno działające strony sklepów internetowych. Wśród innych przyczyn znalazły się: dodatkowe koszty, np. konieczność zapłaty za przesyłkę (61%), wymóg założenia konta w sklepie internetowym (35%), zbyt skomplikowany proces zamówienia (27%.) i zawieszanie się stron www (22%). Do 2020 r. customer experience ma stać się ważniejszym wyróżnikiem marki niż cena czy nawet sam produkt. Już teraz 82% firm uważa doświadczenie klientów za czynnik, który pozwala im uzyskać przewagę konkurencyjną. Warto zatem przeanalizować tę kwestię i poprawić pewne elementy swoim e-sklepie.

Patrz: http://mamstartup.pl/e-commerce/12038/75-proc-klientow-e-sklepow-nie-finalizuje-zakupow-winne-sa-technologie

Prawie połowa polskich e-sklepów ma problemy techniczne

Według badania Plumbr.eu aż 48% z e-sklepów ma problemy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisu. Jest to szczególnie ważna kwestia w kontekście tego, co napisaliśmy powyżej, gdyż aż ¾ porzuceń koszyków dotyczy zbyt wolno działających stron. Według Plumbr.eu tylko 9% polskich sklepów internetowych nie ma problemów z szybkością – wszystkie strony ładują się poniżej 5 sekund. Statystyki pokazują, że gdy strona otwiera się średnio 6 sekund zamiast 2 sekund, to 25% użytkowników opuszcza stronę, z czego 80% z nich już nigdy nie powróci do tego sklepu internetowego. Cóż nasuwa się tylko jeden komentarz – w internecie trzeba być szybkim. 😉

Więcej: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/badanie-prawie-polowa-polskich-e-sklepow-ma-problemy-techniczne,64288.html

Voice shopping coraz popularniejsze

Według raportu CIRP, połowa użytkowników asystentów głosowych używa ich do robienia zakupów online. Około 10% właścicieli Amazona Echo korzystało z „zakupów głosowych” regularnie, czyli około 6 razy i więcej od momentu zakupu głośnika. Trochę gorzej wypadli użytkownicy głośników wyposażonych w system Google Home – Ci kupowali 6 razy i więcej tylko w 5% przypadków. Jest to spowodowane tym, że głośnik od Google pojawił się na rynku później niż amazonowskie Echo. Gigant z Seattle może pochwalić się 15 milionami użytkowników głośników Echo i udziałem w rynku sięgającym prawie 80%, więc zapewne popularność voice shopping będzie systematycznie rosła.

Zobacz: http://mensis.pl/voice-shopping-fakt-anazon-echo-google-home-rosna-popularnosc/

Największy modowy czeski sklep wchodzi do Polski

Zoot.cz, który działa już w Czechach, na Słowacji i w Rumunii, uznał, że nadeszła pora na dalsze rozszerzenie działalności i wchodzi do Polski. Największy modowy czeski e-sklep zamierza pojawić się na naszym rynku w przeciągu 18 miesięcy.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/czeski-modowy-sklep-internetowy-chce-podbic-polski-rynek,64335.html

To już wszystko, co dla Was przygotowałam na dziś. Na kolejne newsy standardowo już w przyszły piątek. Zajrzyjcie do nas koniecznie. Miłego weekendu! 😉

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos