Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #2

Źródło: pl.depositphotos.com

Styczeń powoli się rozkręca. Z dnia na dzień pojawia się coraz więcej ciekawych newsów i zapewne niedługo będzie problem z wyselekcjonowaniem tych najważniejszych. W piątek mieliśmy święto, więc z naszą prasówką wracamy dopiero dzisiaj, niosąc Wam najważniejsze według nas fakty ostatnich kilku dni. 😉

eCarrefour.pl poszerza asortyment dla mieszkańców Warszawy i okolic

Mieszkańcy stolicy i okolicznych miast mogą już wybierać z pośród 16000 produktów dostępnych w sklepie internetowym francuskiego marketu. Znajdują się tam artykuły spożywcze suche, napoje, perfumeria i drogeria oraz sprzęt AGD i RTV, a także artykuły do domu i ogrodu. W planach jest również poszerzenie asortymentu o produkty świeże. Zakupy można odebrać osobiście, bądź zamówić z dostawą do domu, również tego samego dnia. Patrząc na rosnący rynek e-grocery w Polsce, który wg ekspertów w 2020 ma wynieść aż 2,5 mld złotych, zapewne coraz więcej sieci spożywczych będzie inwestować w kanał online.

Czytaj na: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/produkty-spozywcze-z-ecarrefour-pl-dostepne-w-calej-warszawie,57965.html

W kartonach Amazona wyślesz paczki potrzebującym, a to wszystko dzięki Polce

Give Back Box – firma, którą w USA uruchomiła Polka Monika Wieła rozpoczęła współpracę z Amazonem. Jej działalność polega na tym, że jeśli ma się w domu niepotrzebne rzeczy, np. ciuchy, to można je zapakować w kartony po e-zakupach i za darmo przesłać do fundacji charytatywnej. Koncept spodobał się Amazonowi i teraz będzie można odsyłać je w pudełkach po zakupach zrobionych za pomocą platformy giganta z Seattle. Firma działa na razie tylko na terenie USA, ale ma plany ekspansji. Ciekawe czy kiedyś pojawi się również w Polsce, bo trzeba przyznać, że ta idea bardzo się nam podoba. 😉

Zobacz na: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Amazon-pokochal-pomysl-na-biznes-Polki-z-Los-Angeles-7492055.html

Alibaba kupuje sieć centrów handlowych

Jedni wchodzą do online, a drudzy w offline. Chiński gigant internetowy postanowił zainwestować w sieć handlową posiadającą 29 galerii i 17 centrów zakupowych. Oficjalny cel tej transakcji to „uinternetowienie” sprzedaży w tradycyjnych sklepach. Ze względu na zainteresowanie giganta nowymi technologiami, może to być ciekawy krok na unowocześnienie zakupów stacjonarnych. Sklep bez kas testuje już Amazon, zobaczymy co w offlinie zmieni Alibaba. 😉

Więcej szczegółów: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/alibaba-kupuje-siec-centrow-handlowych,57962.html

Program lojalnościowy od Allegro

Allegro uruchomiło program lojalnościowy dla swoich użytkowników. Każdy kupujący, który wyda na zakupy więcej niż 60 złotych otrzyma 6 wirtualnych monet. Następnie każde 20 monet można wymienić na kupony o wartości 20 złotych. Miesięcznie użytkownik będzie mógł wykorzystać w ten sposób 120 złotych. Co ciekawe, program lojalnościowy dostępny jest tylko dla użytkowników aplikacji mobilnej Allegro.

Patrz: http://retailnet.pl/2017/01/09/113414-allegro-uruchamia-program-lojalnosciowy/

Auto Hundai kupisz w internecie

W Wielkiej Brytanii kupisz już auto przez internet. Za pomocą strony online możesz wycenić i sprzedać swój stary samochód, wybrać nowy i za niego zapłacić lub wpłacić depozyt. Potem wystarczy umówić się na odebranie nowego auta. W przypadku jeśli ktoś chciałby zapłacić za samochód gotówką, to może on mu zostać podstawiony pod dom. Zapewne coraz więcej firm samochodowych będzie szło w tym kierunku, umożliwiając swoim klientom również zakupy online. We Włoszech można kupić kilka modeli Fiata za pomocą Amazona. Ciekawe kto będzie następny? Może któraś z niemieckich marek…

Czytaj też: https://ecommercenews.eu/hyundai-lets-uk-customers-buy-car-online/

Polacy budują elektryczne auto dostawcze

W przyszłym roku na polskich ulicach ma pojawić się elektryczne auto dostawcze firmy Vylson. Pojazd ma służyć do przewozu przesyłek kurierskich w obrębie miast. W rozwój projektu zainwestował fundusz HGV, a nad prototypem samochodu pracują aktualnie inżynierowie z Politechniki Warszawskiej. Patrząc na to, że bardzo wiele kurierskich firm testuje tego typu rozwiązania zagranicą, miło, że Polska podąża za światowymi trendami. Podobno w projekt zaangażowana jest również Poczta Polska. Kto wie czy to właśnie ich kurierzy nie wyjadą na ulice elektrycznymi pojazdami…

Zobacz: http://motoryzacja.wnp.pl/kurierzy-beda-jezdzic-na-prad,289147_1_0_0.html

Pamiętajcie, że następna porcja newsów z e-commerce pojawi się już w ten piątek. Do zobaczenia. 😉